Używamy plików cookies aby zapewnić jak najlepsze korzystanie z naszej witryny. OK

Zwycięzcy konkursu Toyota Logistic Design & Engineering

Ogłoszenie zwycięzców konkursu Toyota Logistic Design & Engineering

Hanower, Niemcy, 24 kwietnia 2018 r. - podczas targów CeMAT 2018 w Hanowerze, w pawilonie P32, Toyota Material Handling Europe ogłosiła zwycięzców konkursu projektowania i inżynierii. W trakcie ceremonii wręczania nagród ogłoszono zdobywców pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca.

Nagrody Logiconomi

Logiconomi jest słowem używanym w firmie Toyota Material Handling Europe w celu opisania sposobu myślenia - dążenie do „odchudzonego zarządzania”, eliminacji odpadów, maksymalizacji efektywności i zmniejszenia kosztów. Wszystko to dzięki innowacjom i współpracy z podobnie myślącymi partnerami.

Częścią tego podejścia jest program nagród dla studentów Logiconomi, który ma na celu zachęcenie do świeżego i innowacyjnego myślenia o obsłudze materiałów. W tym roku odbyła się trzecia edycja konkursu Toyota Logistic Design Competition oraz pierwsza edycja Toyota Logistics Engineering Challenge.

Myśląc o przyszłości i uwzględniając tendencje branżowe, uczestników zachęca się do inspirowania się dziedzictwem i innowacyjnością firmy Toyota.

Kontakt z mediami

Toyota Material Handling Europe
Akiko Elmwall, PR Manager
+46 (0)142 8 6259, M: +46 (0)72 701 1577

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI >

Toyota Logistic Design Competition

Ogłoszony po raz pierwszy w 2014 r. konkurs projektowania ma na celu otwarcie dialogu z młodymi projektantami i zachęcenie ich do tworzenia świeżych idei. Trzecia edycja wpisuje się w trend, w którym klienci nie tylko podejmują decyzje w sieci, lecz także kupują tam coraz więcej produktów. W sytuacji, gdy handel elektroniczny staje się normą, szybki czas dostawy urósł do rangi absolutnego priorytetu, jednakże nie zawsze jest możliwy do osiągnięcia z powodu niezależnych czynników, takich jak ruch drogowy.

W ramach tematyki określonej sloganem “Dostawa paczek. Dołącz do rewolucji”, Toyota rzuciła wyzwanie studentom projektowania, aby porzucili myślenie o tradycyjnym łańcuchu dostaw i przedstawili szybkie, zrównoważone i rewolucyjne rozwiązanie ułatwiające bezpośrednie dostawy i optymizujące odcinek „ostatniej mili” dostawy do klientów.

Zwycięskim projektem okazał się projekt AL.PACKER autorstwa Hannah Rayner oraz Matta Putmana (Loughborough University, Wielka Brytania), który jest aplikacją dostarczającą społecznie zrównoważone rozwiązanie w zakresie „ostatniej mili” na drodze dostarczania paczek do klientów. Porzuca on tradycyjną koncepcję łańcucha dostaw i wprowadza pojęcie trzeciego interesariusza w postaci mikro-przedsiębiorcy, który gwarantuje odbiór dostarczanej paczki. Klient końcowy może odebrać paczkę w wybranym przez siebie momencie i miejscu, co wzmacnia komunikację, wiarygodność i satysfakcję w relacjach pomiędzy wszystkimi interesariuszami. „Rozwiązanie to przyjmuje inne podejście poprzez wykorzystanie sieci społecznościowej strony trzeciej, umożliwiając skuteczne dostarczenie paczki na „ostatniej mili”. Jest ono praktyczne i łatwe do wdrożenia, dzięki czemu na pierwszym planie stawia klienta” - powiedział Magnus Oliveira Andersson, Główny Projektant Toyota Material Handling Europe.

Drugie miejsce zajął projekt CIPS (Combined Infrastructure Parcel Service - usługa dostarczania paczek wykorzystująca połączoną infrastrukturę) - autorstwa Paula Pötzelbergera i Mohammada Moradiego (Kunsthochschule Berlin-Weissensee, Niemcy). Koncepcja oferuje alternatywne rozwiązanie w zakresie dostarczania paczek, wykorzystujące miejską komunikację autobusową jako przyjazną dla środowiska sieć, celem świadczenia szybszych i skuteczniejszych lokalnych usług dostawczych. Trzecie miejsce zajął projekt Toyota Bee autorstwa Davida Woltera (Uniwersytet Lund, Szwecja), który opracował system HIVE (ul) składający się z kliku mniejszych jednostek BEE (pszczoła) i mobilnych punktów kontrolnych, co pozwala na współpracę z ludźmi, będąc ważnym czynnikiem w naszym myśleniu o przyszłości.

Uzyskawszy rekordową liczbę głosów - 1312 - nagrodę publiczności otrzymał projekt Gamaru, inteligentne rozwiązanie transportowe przedstawione przez Edgara Adresa Sarmiento (Istituto d'Arte Applicata e Design, Włochy).

Na zdjęciu od lewej: Detlef Rahe, Profesor Uniwersytetu Artystycznego HfK Brema; Matthias Fischer, Prezes i Dyrektor Generalny, Toyota Material Handling Europe; Hannah Rayner, Loughborough University, Wielka Brytania, Matt Putman, Loughborough University, Wielka Brytania; Magnus Oliveira Andersson, Główny Projektant, Centrum Projektowania, Toyota Material Handling Europe

Toyota Logistic Engineering Competition

Po sukcesie Toyota Logistic Design Competition, Toyota Material Handling Europe podjęła kolejne wyzwanie i zaprosiła szwedzkich studentów i absolwentów kierunków inżynierskich do stworzenia innowacyjnych, ale jednocześnie wykonalnych rozwiązań dla zwycięskiego projektu z zeszłego roku: FLOCK. Projekt FLOCK ten rzuca wyzwanie temu, w jaki sposób rozwiązania zautomatyzowane mogą autonomicznie współpracować w sposób, w jaki wózki obsługiwane przez człowieka nie są w stanie.

Zaproszono wszystkich szwedzkich studentów inżynierii, aby zgłosili świeże pomysły w zakresie nawigacji i pozycjonowania, montażu komponentów i funkcji, mechanizmów podnoszących, zasilania oraz sieciowania w ramach projektu FLOCK. Tym samym doprowadzono do zasypania luki pomiędzy koncepcją a wdrożeniem.

Zwycięski projekt, Woodpecker (dzięcioł) - pochodna koncepcji Mother Goose (gęś-matka) FLOCK - jest dokładnie tym rozwiązaniem, na które czekało jury. Współpracuje ono z rozwiązaniem Nestlings (pisklęta), które jest następcą koncepcji transportu poziomego FLOCK Ducklings (kaczuszki) i polega na poziomym przenoszeniu ładunków przez nie dostarczanych. Woodpecker może również pracować w sposób autonomiczny oraz został opracowany w celu zapewnienia zrównoważenia i łatwości obsługi. Projekt autorstwa Mattiasa Barrkleva i Oskara Brännströma (Uniwersytet Linköping) jest kompaktowy i opracowany został dzięki doskonałym umiejętnościom studentów, opierając się na prawidłowych obliczeniach i mając na uwadze całość systemu obsługi ładunków. „Projekt ten nie tylko jest zgodny z bieżącymi trendami, takimi jak automatyzacja i łączność, lecz także jest blisko związany z poziomem industrializacji. Ogólnie rzecz biorąc, charakteryzuje się on wyglądem i funkcjami, które są bliskie firmie Toyota”, mówi Magnus Persson, Kierownik ds. Rozwiązań Technologicznych, Dział Badań i Rozwoju, w Toyota Material Handling Manufacturing Sweden.

Na zdjęciu od lewej: Terry Unnai, Przewodniczący, Toyota Material Handling Europe; Mattias Barrklev, Uniwersytet Linköping; Oskar Brännström, Uniwersytet Linköping; Magnus Persson, Kierownik ds. Rozwiązań Technologicznych, Dział Badań i Rozwoju Wózków Magazynowych, Toyota Material Handling Manufacturing Sweden.

 

Nestling, koncepcja opierająca się na rozwiązaniu FLOCK Duckling autorstwa Fredrika Engströma, Alexandra Nilssona i Valdemara Melina (Uniwersytet Linköping), zajęła drugie miejsce. Ten niewielki, autonomiczny pojazd transportuje ładunki na poziomie podłoża i współpracuje z rozwiązaniem FLOCK Woodpecker. Jego mechanizm podnoszący został zaprojektowany tak, aby gwarantować efektywne wykorzystanie przestrzeni oraz łatwe utrzymanie i współpracę, mając na uwadze gospodarkę obiegową.

Trzecie miejsce przypadło w udziale elektromechanicznemu, taśmowemu systemowi podnoszącemu autorstwa Jonasa Dahlgrena (Uniwersytet Techniczny Luleå). Dzięki ograniczonej liczbie części, prostej konstrukcji i elektrycznym silnikom, jest on łatwy do składania i wydajny energetycznie.

Może Cię również zainteresować

Innowacje i technologie przyszłości

Innowacje i technologie przyszłości

Smart Logistics oraz Logiconomi już dzisiaj stanowią źródło rozwiązań pozwalających nam na realizację naszej wizji przyszłości.

Dowiedz się więcej >
Droga Toyoty

Droga Toyoty

Nasza misja polega na możliwie największej poprawie wydajności operacji transportu wewnętrznego, z jakimi masz do czynienia w swojej firmie. Aby osiągnąć ten cel, wprowadzamy w życie zestaw wartości nazywany „The Toyota Way.”

Dowiedz się więcej >
Gama naszych produktów

Gama naszych produktów

Przyjrzyj się pełnej gamie naszych wózków widłowych, w tym w wersjach dostosowanych do wysokiego składowania, wózków paletowych oraz wózków do kompletacji zamówień.

Dowiedz się więcej >
Dołącz do zespołu

Dołącz do zespołu

Nieustannie staramy się doskonalić nasze produkty oraz metody pracy. Aby osiągnąć ten cel, chcemy współpracować z ludźmi, którzy podobnie jak my pasjonują się logistyką i techniką.

Dowiedz się więcej >