Centrum logistyczne Metro Madrid zlokalizowane jest na obrzeżach miasta, aby jak najszybciej dostarczać części do ponad 300 lokalizacji w centrum miasta. Czas i efektywność są tutaj kluczowe. Metro Madrid poszukiwało rozwiązania do składowania o dużej gęstości z myślą o przyszłej rozbudowie. Do integracji znaleźli partnera w firmie Toyota Material Handling.

Informacje o Metro Madrid

Metro Madrid jest największą firmą transportu publicznego w Madrycie.  Codziennie z jej usług korzysta ponad 2,5 miliona podróżnych. Aby zarządzać tym wszystkim, zatrudnia ponad 7000 pracowników. Ich centrum logistyczne micro-fulfilment zlokalizowane na obrzeżach Madrytu zapewnia szybkie dostarczanie części do lokalizacji w centrum miasta. Aby zapewnić ciągłość usług, Metro Madrid poszukiwało zautomatyzowanego rozwiązania do magazynowania i pobierania (AS/RS) dla swojego działu części. Od maja 2023 r. korzystają z rozwiązania do magazynowania i realizacji zamówień AutoStore.

Fakty i liczby

  • Firma: Metro Madrid
  • Lokalizacja: Madryt, Hiszpania
  • Branża: Transport publiczny
  • Zastosowania: AutoStore (AS/RS)
  • Magazynowanie +/- 40 000 części

 

Automatyzacja w centrum zamówień micro-fulfilment w Metro Madrid

Jako największa firma transportu publicznego w stolicy Hiszpanii, obsługująca ponad 2,5 miliona pasażerów dziennie, Metro Madrid musi oferować solidną, stałą obsługę.
Ich centrum logistyczne znajduje się zatem na obrzeżach miasta.
W ten sposób mogą szybko dostarczać części do ponad 300 różnych lokalizacji na terenie Madrytu.


Takie centra logistyczne na obrzeżach miast nazywane są centrami zamówień micro-fulfilment.
„Centrum zamówień micro-fulfilment to mały magazyn logistyczny zlokalizowany głównie w środowisku miejskim” — mówi Guillermo Albaladejo (Dyrektor Zarządzający, Logistic Solutions Integration w Toyota Material Handling Europe).
„W tych centrach wysoką wydajność można osiągnąć dzięki automatyzacji logistyki”.

 

AutoStore jako najlepsze rozwiązanie

Aby zoptymalizować swoje centrum logistyczne, Metro Madrid szukało konkretnego rozwiązania automatyzacji.
Podczas poszukiwań integratora szczególnie ważne było znalezienie partnera, który jest niezawodny i z którym można zbudować długoterminową współpracę, mówi Rafael Villa (Kierownik ds. Logistyki, Metro Madrid).


Współpraca pomiędzy Toyota Material Handling i Metro Madrid rozpoczęła się od dokładnej analizy istniejących procesów.
Część doradcza jest bardzo ważna, aby dokonać właściwego wyboru technologii oferującej najbardziej efektywne rozwiązanie.
Po przeanalizowaniu danych zdecydowano się na użycie kompaktowego AS/RS (zautomatyzowanego systemu magazynowania i pobierania).
Biorąc pod uwagę rodzaj zamówień i klasyfikację części, a także biorąc pod uwagę przyszłą rozbudowę, najlepszym rozwiązaniem był AutoStore.
Aby zainstalować AutoStore, TMHE nawiązała współpracę z Bastian Solutions, spółką z grupy Toyota Advanced Logistics.

Jakie są korzyści dla Metro Madrid?

Metro Madrid oceniło zwrot z inwestycji z trzech perspektyw.

  • Po pierwsze, istnieje możliwość zapewnienia bardziej odpowiedniego poziomu usług za pośrednictwem zautomatyzowanego systemu.
    Nie tylko szybciej można dostarczyć części z magazynu do osoby obsługujacej zamówienie, ale także szybciej umieścić części w magazynie.
    A zatem procesy towar do człowieka (goods to man) i towar do magazynu (goods to storage) stają się wydajniejsze.
  • Po drugie, dzięki innowacyjnemu systemowi AS/RS firmy AutoStore w magazynie można zaoszczędzić dużo miejsca.
    „Udało nam się zmniejszyć zajmowaną wcześniej przestrzeń o ponad 65%” – mówi Rafael Villa.
  • Po trzecie, poprawione zostały również wskaźniki KPI i poziom usług dla swoich wewnętrznych klientów.
    Szacunkowe błędy w zamówieniach zostaną zredukowane o ponad 80%.
    Poprawiona zostanie także ciągłość i niezawodność, a szacunkowa redukcja przestojów wyniesie ponad 70%.

 

Co dalej?

Pierwszym krokiem w kierunku automatyzacji procesu kompletacji zamówień w Metro Madrid było skupienie się na integracji małych i średnich części z AutoStore.
Kolejnym krokiem jest możliwość dołączenia systemu wahadłowego transportera palet, który zautomatyzuje przemieszczanie cięższych i większych części.
„Metro będzie kontynuować swoją podróż, automatyzując transport i składowanie większych części i automatyzując kompletację za pomocą robotyki. Będziemy tam z nimi, aby pomóc im zmierzać w kierunku przyszłości” – podsumowuje Guillermo.

Wyczyść wszystko