Metro Madrid jest największą firmą transportu publicznego w Madrycie. Codziennie z jej usług korzysta ponad 2,5 miliona podróżnych. Aby zarządzać tym wszystkim, zatrudnia ponad 7000 pracowników. Ich centrum logistyczne micro-fulfilment zlokalizowane na obrzeżach Madrytu zapewnia szybkie dostarczanie części do lokalizacji w centrum miasta. Aby zapewnić ciągłość usług, Metro Madrid poszukiwało zautomatyzowanego rozwiązania do magazynowania i pobierania (AS/RS) dla swojego działu części. Od maja 2023 r. korzystają z rozwiązania do magazynowania i realizacji zamówień AutoStore.
Jako największa firma transportu publicznego w stolicy Hiszpanii, obsługująca ponad 2,5 miliona pasażerów dziennie, Metro Madrid musi oferować solidną, stałą obsługę.
Ich centrum logistyczne znajduje się zatem na obrzeżach miasta.
W ten sposób mogą szybko dostarczać części do ponad 300 różnych lokalizacji na terenie Madrytu.
Takie centra logistyczne na obrzeżach miast nazywane są centrami zamówień micro-fulfilment.
„Centrum zamówień micro-fulfilment to mały magazyn logistyczny zlokalizowany głównie w środowisku miejskim” — mówi Guillermo Albaladejo (Dyrektor Zarządzający, Logistic Solutions Integration w Toyota Material Handling Europe).
„W tych centrach wysoką wydajność można osiągnąć dzięki automatyzacji logistyki”.
Aby zoptymalizować swoje centrum logistyczne, Metro Madrid szukało konkretnego rozwiązania automatyzacji.
Podczas poszukiwań integratora szczególnie ważne było znalezienie partnera, który jest niezawodny i z którym można zbudować długoterminową współpracę, mówi Rafael Villa (Kierownik ds. Logistyki, Metro Madrid).
Współpraca pomiędzy Toyota Material Handling i Metro Madrid rozpoczęła się od dokładnej analizy istniejących procesów.
Część doradcza jest bardzo ważna, aby dokonać właściwego wyboru technologii oferującej najbardziej efektywne rozwiązanie.
Po przeanalizowaniu danych zdecydowano się na użycie kompaktowego AS/RS (zautomatyzowanego systemu magazynowania i pobierania).
Biorąc pod uwagę rodzaj zamówień i klasyfikację części, a także biorąc pod uwagę przyszłą rozbudowę, najlepszym rozwiązaniem był AutoStore.
Aby zainstalować AutoStore, TMHE nawiązała współpracę z Bastian Solutions, spółką z grupy Toyota Advanced Logistics.
Metro Madrid oceniło zwrot z inwestycji z trzech perspektyw.
Pierwszym krokiem w kierunku automatyzacji procesu kompletacji zamówień w Metro Madrid było skupienie się na integracji małych i średnich części z AutoStore.
Kolejnym krokiem jest możliwość dołączenia systemu wahadłowego transportera palet, który zautomatyzuje przemieszczanie cięższych i większych części.
„Metro będzie kontynuować swoją podróż, automatyzując transport i składowanie większych części i automatyzując kompletację za pomocą robotyki. Będziemy tam z nimi, aby pomóc im zmierzać w kierunku przyszłości” – podsumowuje Guillermo.