Wózki spalinowe Toyoty z przeciwwagą należą do wszechstronnej rodziny pojazdów o udźwigu od 1,5 do 8 ton. Oferują dużą stabilność i produktywność podczas pracy na zewnątrz oraz zapewniają komfort operatorowi, a także wyjątkową widoczność we wszystkich kierunkach dzięki szerokiej gamie kabin. Rodzina wózków Toyota Tonero obejmuje modele napędzane olejem napędowym lub gazem LPG oraz dwa rodzaje skrzyń biegów: przekładnię z przemiennikiem momentu obrotowego i przekładnię hydrostatyczną, by dopasować się do każdego typu operatora i zastosowania.
Rodzina wózków Toyota Tonero została stworzona, by bezproblemowo „robić swoje”. Niezależnie od tego, czy pracują w branży budowlanej, napojów, w porcie, w zakładach produkcyjnych, czy w małym sklepie dla majsterkowiczów, nasze wózki widłowe z silnikiem spalinowym są wyposażone w szeroką gamę funkcji i opcji, które zapewniają doskonałą produktywność, stabilność i komfort operatora przy niskich kosztach konserwacji.
Aktywny układ stabilizacjijest montowany standardowo w każdej Toyocie Tonero. Po 20 latach nadal jest on unikalny, chroniąc operatorów, towary i wózki, a także maksymalizując wydajność przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych.
Stabilność, pewność działania i bezpieczeństwo to ważne aspekty przy przeładunku towarów. Podczas obsługi wózka widłowego Toyoty z przeciwwagą wszystkie czynności związane z jazdą i sztaplowaniem są stabilne i kontrolowane, ponieważ system SAS zadziała, zanim dojdzie do niebezpiecznej sytuacji.
Aktywne monitorowanie kluczowych parametrów pracy wózka zmniejsza ryzyko wypadków i maksymalizuje „przerób” palet. Dzięki temu operatorzy zyskują pewność siebie i mogą utrzymywać wysoką produktywność przez cały dzień.
Toyota produkuje wszystkie silniki do wózków samodzielnie, co gwarantuje ich jakość i długoterminową niezawodność. Są projektowane specjalnie do zastosowań przemysłowych, umożliwiają szybkie przyspieszanie i optymalizują zużycie paliwa.
Przekładnia z przemiennikiem momentu obrotowego
Modele z przemiennikiem momentu obrotowego zapewniają ogólnie płynną jazdę dzięki dużemu przyspieszeniu, możliwości jazdy na luzie, łatwej zmianie kierunku, przekładni jednobiegowej i braku dźwigni zmiany biegów..
Przekładnia hydrostatyczna
Przekładnia hydrostatyczna (HST) stanowi alternatywę dla przekładni z przemiennikiem momentu obrotowego, zapewniając mocne hamowanie i przyspieszanie silnikiem przy wstępnie ustawionych parametrach jazdy, szybką zmianę kierunku, niezależną funkcję podnoszenia i jazdy, elektryczny hamulec postojowy i funkcję „zatrzymania na podjeździe”.
Wózki napędzane silnikiem spalinowym są mocne dzięki wyższemu momentowi obrotowemu, większemu przyspieszeniu, wyższej prędkości podnoszenia i lepszym osiągom na pochyłościach. To sprawia, że wózki widłowe z silnikiem Diesla i LPG idealnie nadają się do zastosowań intensywnych, wymagających przenoszenia dużych obciążeń na trudnym i nierównym terenie – np. w budownictwie, składach drewna, portach i przystaniach.
Przekładnia z przemiennikiem momentu obrotowego przenosi moc z silnika na koła w sposób płynny i kontrolowany. Napęd taką przekładnią jest szczególnie przydatny podczas załadunku i rozładunku ciężarówek, zwłaszcza tam, gdzie wymagane są precyzyjna kontrola i zwrotność. Doskonale nadają się do zastosowań zewnętrznych, transportu na duże odległości i w trudnym lub nierównym terenie, np. na żwirze.
Wózki widłowe Toyota z napędem hydrostatycznym nadają się szczególnie do zastosowań wymagających precyzyjnej kontroli prędkości i ruchu, na przykład podczas przenoszenia zwojów papieru lub delikatnych materiałów. Idealnie nadają się do załadunku i rozładunku ciężarówek, gdzie wymagana jest wysoka wydajność.
„Stage 5” (lub „Stage V”) to najnowsze europejskie rozporządzenie w sprawie emisji z maszyn samojezdnych niedrogowych, w tym wózków widłowych (UE 2016/1628), które weszło w życie 1 stycznia 2019 r. Celem „Stage 5” jest ograniczenie emisji z silników wysokoprężnych oraz zasilanych benzyną i/lub gazem LPG. Wszystkie silniki Toyoty są zgodne z przepisami, zapewniając jakość i osiągi, z których znana jest ta marka, przy najniższym wpływie na całkowity koszt posiadania (TCO).