Wózki wąskoalejkowe zostały zaprojektowane specjalnie do uzupełniania zapasów i kompletacji zamówień w magazynach i obszarach dystrybucji o dużym zagęszczeniu składowania. Wysokie zagęszczenie oznacza, że można przechowywać więcej towarów, po prostu zmniejszając szerokość alejek i maksymalizując przestrzeń magazynową. Większość modeli wąskoalejkowych z asortymentu Toyoty jest wyposażona w przegubowe podwozie o doskonałej stabilności i zwrotności, dzięki czemu idealnie nadają się do pracy w bardzo wąskich alejkach. Wózki z tej serii mają udźwig od 1000 do 1500 kg i są dostępne w wersjach z kierowaniem prowadzeniem szynowym lub przewodowym.
Jazda w wąskich alejkach i podnoszenie ładunków na duże wysokości to niełatwe zadanie. Operatorzy muszą zostać odpowiednio przeszkoleni do pracy w tych wymagających warunkach. Na szczęście, mogą liczyć na szereg narzędzi i funkcji, które wspierają ich przez całą zmianę roboczą.
System ochrony osobistej może zwolnić jazdę wózka wąskoalejkowego Toyota BT Vector przed całkowitym zatrzymaniem w przypadku napotkania przeszkód na swojej drodze, przejmując kierowanie od operatora. System ochrony osobistej korzysta z dwóch skanerów bezpieczeństwa – jednego z przodu i jednego z tyłu wózka.
Operator ma ograniczoną widoczność posadzki, zwłaszcza podczas pracy na dużych wysokościach. Skaner znajdujący się przed wózkiem rozróżnia 2 strefy – strefę ostrzegawczą i strefę zatrzymania – by pomóc operatorowi uniknąć ewentualnych kolizji w alejce.
Ergonomia pracy operatora jest priorytetem. Operatorzy spędzają w tych wózkach wiele godzin dziennie. Ergonomiczna konstrukcja siedzenia i intuicyjne sterowanie z kolorowego ekranu dotykowego sprawiają, że obsługa wózków wąskoalejkowych Toyoty jest niezwykle wygodna.
Zintegrowana kontrola przedoperacyjna i inteligentny dostęp pozwalają na łatwy i bezpieczny rozruch. Informacje sytuacyjne są gromadzone w celu zwiększenia produktywności i zagwarantowania bezpieczeństwa pracy.
Kompaktowa kabina umożliwia operatorom łatwe wsiadanie i wysiadanie, a także pozwala im pracować na stojąco, jeśli chcą, zwiększając ich produktywność.
Energia potrzebna do podniesienia kabiny i ładunku w modelach BT Vector została zmniejszona aż o 35% dzięki zaawansowanemu systemowi podnoszenia (ALS). Zrównoważony system podnoszenia, w którym zbiornik gazu jest przyłączony do cylindra hydraulicznego stanowi układ całkowicie zamkniętej pętli. Precyzyjne sterowanie elektroniczne gwarantuje bezproblemową i płynną pracę.
System pracuje na zasadzie dwukierunkowej konwersji energii potencjalnej ciężaru i energii ciśnienia azotu. Podczas opuszczania wideł z kabiną ciśnienie gazu rośnie. Ta energia zmagazynowana w postaci sprężonego gazu jest następnie wykorzystywana do wspomagania kolejnego cyklu podnoszenia wózka z kabiną. Dzięki temu silnik hydrauliczny podnosi niewiele więcej niż ciężar netto ładunku, oszczędzając energię. Szyna wideł i maszt są podnoszone dzięki rozprężaniu się azotu.
Dzięki programowaniu lokalizacji palet, wózki do wąskich korytarzy Toyoty obliczają i wybierają optymalną trasę z punktu A do B. Wózek BT Vector dostosowuje prędkość jazdy, jadąc szybciej przy niższej wysokości podnoszenia i wolniej przy większej wysokości. Skutkuje to usprawnieniem operacji, skróceniem czasu cykli i znaczną poprawą produktywności.
Wózki VNA firmy Toyota dostosowują prędkość jazdy dzięki znacznikom identyfikującym alejki. Wzdłuż alejki wózek jedzie z maksymalną przewidzianą prędkością, natomiast na każdym z jej końców, gdzie kontrola ruchu jest szczególnie ważna, wózek bezpiecznie zwalnia, a nawet zatrzymuje się, reagując na znaki „hamowanie na końcu alejki” (AEB) i „zatrzymanie na końcu alejki” (AES).
W asortymencie wózków VNA Toyota BT Vector priorytetem jest bezpieczeństwo dostosowywane do różnych lokalnych ograniczeń budynku, takich jak belki dachowe i szyby wentylacyjne. Jest to możliwe dzięki funkcji podziału obiektu na strefy – czujniki wózka komunikują się ze znacznikami transponderowymi (RFID) rozmieszczonymi w alejkach.
Adveo and Toyota - rozwiązania składowania
Adveo to jedna z wiodących europejskich hurtowni materiałów, usług i rozwiązań biurowych. Potrzebowali partnera, który mógłby wesprzeć ich projekt modernizacyjny od początku do końca. Romain Thénard, Dyrektor Łańcucha Dostaw w Adveo, przyznał: „Naszym zadaniem jest przygotowywanie zamówień, a nie definiowanie wszystkich elementów technicznych związanych z budową magazynów. Brakuje nam możliwości inżynieryjnych, by móc to zrobić. ”
Firma Toyota potrafiła pomóc temu klientowi w ustaleniu potrzeb, projektowaniu, wdrażaniu, wykonaniu, a nawet w finansowaniu.