Siódma edycja konkursu Toyota Logistic Design kieruje swoją uwagę na Afrykę

Najnowsza edycja konkursu Toyota Logistic Design jest już otwarta. Tym razem konkurs koncentruje się na kontynencie afrykańskim, zapraszając studentów kierunków projektowych oraz niedawnych absolwentów do przedstawienia swojej perspektywy na temat Afryki i unikalnych wyzwań, jakie niesie ten region. Każdy, kto ma otwarty umysł i kreatywne podejście, może przesłać swoje pomysły, odpowiadając na kluczowe problemy związane z infrastrukturą i dostępnością poprzez skuteczne i zrównoważone rozwiązania. Siódma edycja odbywa się we współpracy z zaufanymi partnerami: Toyota Motor Europe, Toyota Europe Design Development (ED²), Toyota Material Handling Design Center oraz – nowość w tym roku – Toyota Open Labs, czyli platformą innowacji łączącą startupy, scaleupy oraz innowacyjne MŚP z jednostkami biznesowymi Toyoty

Toyota Logistic Design Competition (TLDC), której motywem przewodnim jest „Przyszłość dostaw w Afryce”. Zapraszamy studentów kierunków projektowych oraz świeżo upieczonych absolwentów z całego świata do zaprezentowania pomysłów odpowiadających na kluczowe wyzwania infrastrukturalne i logistyczne kontynentu poprzez zrównoważone, skuteczne i zrównoważone środowiskowo rozwiązania.

„Udział Toyota Open Labs jako partnera otwiera fantastyczne możliwości – łączy kreatywność, innowacje technologiczne i realny wpływ społeczny, idealnie wpisując się w tegoroczne afrykańskie wyzwanie”
Laurent Bouzige, Chief Designer Strategy & Mobility, Toyota Europe Design Development (ED²)

Kluczowe wyzwanie: Jak możemy na nowo wyobrazić sobie rozwiązania logistyczne w Afryce?

Projektanci mają odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób zredefiniować łańcuch dostawy i ograniczyć koszty pierwszej i ostatniej mili na kontynencie, gdzie:

  • brak spójnej sieci dróg i ustandaryzowanych adresów utrudnia dotarcie do klientów,
  • rozdrobniony i wielość systemów logistycznych podnosi koszty operacyjne,
  • w wybranych regionach kluczowe znaczenie mają kwestie bezpieczeństwa.

„W świecie, gdzie wciąż opieramy się głównie na pracy fizycznej , potrzeba innowacji jest ogromna. Projekty oparte na filozofii zamkniętego obiegu gospodarki nie tylko poprawiają dostępność do dóbr i usług, lecz także napędzają wzrost gospodarczy i realnie zmieniają życie ludzi” – Magnus OliveiraAndersson, Head of Design, Toyota Material Handling Europe.

Cztery kategorie konkursowe

  1. Product Design – sprzęt, pojazdy i urządzenia dla logistyki.
  2. Digital Platforms – aplikacje i rozwiązania cyfrowe usprawniające łańcuch dostaw.
  3. Business Innovation – modele biznesowe i systemy usługowe.
  4. Open Category – odważne koncepcje wykraczające poza tradycyjne ramy, o wysokim potencjale wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne.

Zgłaszane projekty powinny m.in.:

  • wpływać na efektywność kosztową
  • optymalizować procesy logistyczne i łączność,
  • zapewniać dostęp do kluczowych dóbr – leków, żywności czy materiałów edukacyjnych,
  • wzmacniać lokalne ekosystemy, wspierając handel międzynarodowy i poprawę jakości życia.

Więcej niż konkurs

TLDC to globalna platforma dla młodych talentów, która od 2014 r. promuje współtworzenie i wprowadza świeże pomysły do branży intralogistycznej. Finaliści zyskują międzynarodową widoczność, mentoring ekspertów Toyoty oraz możliwość dalszego rozwoju projektów w ramach sieci Toyota Open Labs.

Harmonogram

  • Rejestracja i składanie prac: do 1grudnia2025r.
  • Ocena i finały: wiosna 2026 r.
  • Ogłoszenie zwycięzców: lato 2026 r.

Jak wziąć udział?

  1. Wejdź na stronę Toyota Logistic Design Competition
  2. Zarejestruj się i pobierz pełny briefing konkursowy.
  3. Prześlij swój projekt w jednej z czterech kategorii.
Wyczyść wszystko