System wspomagania operatora
SEnS+ to system wspomagania zaprojektowany do wspierania operatorów w unikaniu kolizji poprzez generowanie powiadomień i sterowanie wózkiem w celu zoptymalizowania bezpieczeństwa pracy przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu wydajności i redukcji kosztów wynikających ze szkód.
Jak to działa
Wykorzystując opracowane przez Toyotę algorytmy do odróżniania w obszarze detekcji pieszych od przeszkód, system wspomagania wykrywa i minimalizuje ryzyko kolizji podczas cofania, pomagając operatorom podjąć odpowiednie działania w przypadku wystąpienia takiego ryzyka. Zaprojektowana specjalnie dla wózków widłowych kamera stereoskopowa najpierw wykrywa przeszkody w obszarze detekcji jako nieruchome obiekty. Następnie, w drugim kroku, odróżnia od obiektów pieszych na podstawie charakterystyki ich stojącej i chodzącej sylwetki.
Obszar detekcji składa się z trzech stref charakteryzujących się różnymi alertami i różną kontrolą prędkości w zależności od strefy i typu wykrytego obiektu. System SEnS+ zapewnia ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne, które operatorzy mogą łatwo zauważyć i zidentyfikować.
Unikatowy dynamiczny zasięg detekcji uwzględnia prędkość i kąt skrętu wózka. Pozwala to na dokładne wykrywanie przeszkód przy jednoczesnej minimalizacji liczby fałszywych ostrzeżeń i niepotrzebnych zwolnień jazdy, tym samym zapewniając wysoki poziom produktywności i wydajności pracy.
Podczas postoju operator jest powiadamiany o przeszkodach za wózkiem widłowym przed rozpoczęciem jazdy. Jeśli operator spróbuje cofnąć, gdy na drodze jazdy będzie wykryta przeszkoda, mechanizm zapobiegający ruchowi podczas ruszania ograniczy ruch wózka w celu zapewnienia bezpiecznej pracy.
Wspieranie bezpieczeństwa pracy z systemem SEnS+
Priorytetem jest bezpieczeństwo ludzi, ale poprzez zapobieganie ryzyku kolizji lepiej chronione są także towary, regały czy inna infrastruktura. Oprócz unikania niechcianych uszkodzeń wózka i związanych z tym kosztów, system zapewnia, że wydajność i ergonomia operatora również pozostają na wysokim poziomie.
System wspomagania operatora firmy Toyota można skonfigurować pod kątem konkretnego zastosowania i jest on obecnie dostępny w modelach Toyota Traigo48 i Toyota Tonero z przekładnią kinetyczną, a wkrótce pojawi się w kolejnych. Wydajność pracy może się różnić w zależności od rzeczywistych specyfikacji i stanu pojazdu, a także warunków w obszarze jego działania. Mogą wystąpić różnice w sposobie instalacji.
Toyota Material Handling Polska
Marcin Mańka, Marketing Manager
+48 22 753 20 00