Trzy nowe modele: Toyota BT Levio LSI200 - dwutonowy elektryczny wózek paletowy z miejscem stojącym dla operatora, BT Staxio SSI200D -– dwutonowy wózek podnoszący z miejscem stojącym dla operatora oraz BT Staxio SSI160LN -
wąski wózek podnoszący z miejscem stojącym dla operatora o udźwigu 1,6t z unoszonymi ramionami podtrzymującymi są oparte na tym samym modułowym podejściu – Radical Energy Design (RED) – co proces projektowania najnowszego wózka paletowego z zasilaniem litowo-jonowym BT Levio LWI160 firmy Toyota,
Wózki unoszące z miejscem stojącym dla operatora i wózki podnoszące są zbudowane na bazie modułów akumulatorów litowo-jonowych, które są zamontowane w ramie podwozia. Ta zmiana konstrukcyjna, w połączeniu z kompaktowymi wymiarami modeli i technologią litowo-jonową, przyczynia się do bardzo niskiego zużycia energii. W sumie te nowe modele oferują wiele korzyści, takich jak: większa zwrotność, dłuższy czas pracy i wydajność podczas zmiany, a także niższa emisja CO2.
Jose Maria Gener, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Toyota Material Handling Europe, powiedział: „Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić na rynek te zupełnie nowe produkty z miejscem stojącym dla operatora, zbudowane w oparciu o akumulatory litowo-jonowe naszej konstrukcji, aby zapewnić wiodącą w swojej klasie ergonomię przy jednoczesnej minimalizacji zużycia energii. Dzięki tej nowej rodzinie produktów mamy rozwiązanie dla naszych klientów, którzy poszukują ergonomicznych, bezpiecznych i energooszczędnych produktów, których celem jest zwiększenie wydajności i obniżenie kosztów operacyjnych.”
Wózki paletowe i podnoszące nowej generacji są przeznaczone do zastosowań o wysokiej intensywności na dużych dystansach transportu poziomego.
Umożliwiają one osiągnięcie wysokiego poziomu wydajności i doskonałej zwrotności, z płynną, nieprzerwaną jazda dzięki możliwości skręcania w zakresie 360 stopni. Dostępny jest również intuicyjny układ kierowniczy w zakresie 180 stopni. Wyjątkowo kompaktowy rozmiar obudowy i mały promień skrętu nowych modeli z miejscem stojącym dla operatora z akumulatorami litowo-jonowymi sprawiają, że łatwo mieszczą się one w wąskich przestrzeniach lub wąskich korytarzach. Przedział operatora zapewnia dobrą widoczność wideł i przemieszczanych towarów, również dzięki zmniejszonym wymiarom wózka, co maksymalizuje wydajność.
Dwupaletowy wózek podnoszący oferuje oszczędność czasu i zwiększoną wydajność dzięki możliwości przemieszczania podwójnych ładunków zarówno na widłach, jak i ramionach podtrzymujących o udźwigu do 2000 kg.
Układanie blokowe i układanie na większych wysokościach (do 5,4 m) jest możliwe dzięki wersji LN wózka podnoszącego, szczególnie w wąskich korytarzach. Ponadto operator jest dobrze chroniony przez osłoną górną bez uszczerbku dla widoczności i wydajnej pracy
Niezwykle kompaktowa konstrukcja wózków opartych na akumulatorach litowo-jonowych gwarantuje mniejsze zużycie energii. Kompaktowe podwozie o szerokości 790 mm jest oferowane w połączeniu z trzema wersjami inteligentnych pakietów litowo-jonowych firmy Toyota o pojemnościach 210, 300 lub 420 Ah, oferujących wysoki poziom zasilania i wiodące w swojej klasie niskie zużycie energii.
W połączeniu z szeroką gamą ładowarek litowo-jonowych opcje te zmniejszają ogólne koszty i gwarantują długi czas pracy bez przestojów w zastosowaniach o wysokiej intensywności. Zachowanie ciągłości pracy na wielu zmianach jest możliwe dzięki szybkiemu i bezpiecznemu ładowaniu akumulatorów litowo-jonowych w nowych wózkach unoszących i podnoszących Toyota.
Nowe modele z miejscem stojącym dla operatora zostały zaprojektowane z silnym naciskiem na bezpieczeństwo. Operator pracujący w pozycji stojącej lub półsiedzącej jest zawsze bezpieczny w zabudowanym przedziale. Co więcej, ze swoim kompaktowym podwoziem wózek zapewnia kierowcy doskonałą widoczność dookoła, zwiększając bezpieczeństwo w zastosowaniach o wysokiej przepustowości. Automatyczna redukcja prędkości podczas skręcania, wykrywanie obecności operatora (zarówno na macie podłogowej, jak i na joysticku) i niebieskie lampka ostrzegawcza LED również przyczyniają się do bezpieczeństwa pracy. Nowe wózki z miejscem stojącym dla operatora to urządzenia, w których inteligentne rozwiązania są standardem – zostały one fabrycznie wyposażone w opracowany przez firmę Toyota system zarządzania flotą I_Site, który pozwala klientom monitorować i kontrolować flotę wózków. Osłona górna w wózku podnoszącym stanowi dodatkowe zabezpieczenie operatora bez uszczerbku dla widoczności.
Zarówno wózki podnoszące, jak i elektryczne wózki paletowe są konstruowane z myślą o operatorze. Aby zapewnić komfort i wydajność przez całą zmianę, przedział operatora został zaprojektowany zgodnie zasadami ergonomii, a wszystkie elementy sterujące są pod ręką i łatwe w obsłudze. Wózek jest wyposażony w regulowaną praworęczną jednostkę sterującą z ergonomicznym joystickiem, kierownicę ułatwiającą płynne manewrowanie oraz kolorowy ekran dotykowy umożliwiający doskonałą interakcję między operatorem a pojazdem. Regulowane stanowisko do obsługi w pozycji siedzącej lub stojącej, amortyzowana podłoga i dobra widoczność dookoła zapewniają optymalną wydajność i efektywność pracy operatora.
Dostępny jest również szereg różnych opcji dostosowanych do wszelkiego rodzaju bardzo intensywnych zastosowań przy transporcie wewnętrznym materiałów: różne konfiguracje masztów, długości i szerokości wideł, dodatkowego osprzęt do listwy montażowej e-bar itp.
Zostały one zbudowane z myślą o człowieku, lepszej wydajności, ergonomii, wyższej efektywności energetycznej i większym bezpieczeństwie. Te wielofunkcyjne wózki, skonstruowane z myślą o operatorze, są odpowiednim rozwiązaniem dla szerokiego grona klientów, jako część większej floty wózków w magazynach i centrach dystrybucyjnych, w branżach takich jak przemysł spożywczy czy motoryzacyjny, a nawet w chłodniach.
Nowe modele elektrycznych wózków paletowych z miejscem stojącym dla operatora LSI200 oraz wózków podnoszących SSI200D i SSI160LN będą miały swoją premierę na tegorocznych międzynarodowych targach LogiMAT (International Trade Show for Intralogistics Solutions and Process Management), które odbędą się w Centrum Targowym w Stuttgarcie w dniach 25-27 kwietnia w Niemczech
Toyota Material Handling Polska
Marcin Mańka, Marketing Manager
+48 22 753 20 00