O konkursie Toyota Logistic Design
Odbywający się co dwa lata konkurs Toyota Logistic Design Competition ma w tym roku swoją rocznicę- 10-lecie swojej pierwszej edycji. Studenci mają za zadanie wymyślić innowacyjne, nieszablonowe pomysły , aby zapewnić zrównoważone rozwiązania różnych problemów w logistyce.
Ideą przewodnią tegorocznego hasła "Liczy się każdy drobiazg" jest to, że koniec cyklu życia jednej rzeczy daje nowy początek drugiej. Ponieważ nasza planeta ma tylko jedno życie, tym razem wyzwaniem było promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym poprzez logistykę. Być może jest to jedno z największych wyzwań, jakie kiedykolwiek postawiono w tych zawodach. Oznacza to, że zgłoszenia musiały wykraczać poza tradycyjny design i mieć szerszy zakres.
Monica Perez Lobo, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju Toyota Motor Europe, : "Projektowanie to pierwszy krok w kierunku zrównoważonego rozwoju: w jaki sposób wykorzystywane są materiały, jak pojazdy mogą być demontowane i poddawane recyklingowi w przyszłości. Widzę, że uczniowie naprawdę mają taki sposób myślenia, jeśli chodzi o to, jak przyczynić się do ochrony planety i społeczeństwa za pomocą swoich projektów, co jest wspaniałe".
Zainteresowanie konkursem wyraziło blisko 1000 projektantów z ponad 50 krajów. Swoją koncepcję kreatywną zgłosiło 160 osób, z których wiele wyróżniało się wyjątkową jakością. W 2 rundach jury wybrano 10 finalistów, którzy zostali zaprezentowani podczas Milan Design Week w kwietniu.
W tym roku przyznano główne nagrody w trzech kategoriach: w dziedzinie transportu i projektowania produktów, interfejsu użytkownika i projektowania innowacji biznesowych. Każdy zwycięzca kategorii otrzymuje 5 500 euro.
Konkurs Toyota Logistic Design Kategoria UI, UX & Service
Maren Javenes (projektantka UX) / Elise M.L. Almaas (projektantka usług) / Anne Selseng (projektantka UX) z Norweskiego Uniwersytetu Nauki i Technologii w Trondheim w Norwegii z Enviru
O firmie ENVIRU
"Poznaj naszego przełomowego robota, który na nowo definiuje kolekcję śmieci" – tak Maren, Elise i Anne przedstawiają swój nagrodzony projekt. Dostrzegając wyzwania związane z zaśmiecaniem, grupa uczniów opracowała aplikację z nagrodami i grywalizacją.
Użytkownicy robią śmieciowe zdjęcia, zdobywając punkty wymienialne na rabaty sklepowe.
Pojawił się długoterminowy problem związany z wartością, ponieważ aplikacja nie usunęła bariery związanej ze zbieraniem śmieci.
Dyskusja o wyzwaniach związanych z transportem i gospodarką śmieciami doprowadziła do powstania robota śmieciowego, który stanowi skuteczne rozwiązanie.
Elise: "Chcieliśmy pozbyć się wstydu związanego ze zbieraniem śmieci i nagrodzić ludzi za to, że chcą postępować właściwie. Uzupełnieniem robota jest system UX."
Konkurs Toyota Logistic Design Kategoria Projektowanie Innowacji Biznesowych
Simon Lavender, z California State University, Long Beach, USA z Bloom Charge
Informacje o BLOOM CHARGE
Jak opisuje koncepcję projektant, Bloom Charge ma na celu stworzenie świeżego powietrza, które napędza naszą przyszłość. Liczba osób mieszkających w miastach będzie tylko rosła. Gęstsza infrastruktura miejska zatrzymuje ciepło i zwiększa poziom zanieczyszczenia powietrza. Bloom to w rzeczywistości cyrkularny system tankowania ze stacjami paliwowymi przypominającymi drzewa opartymi na biotechnologii, które chłodzą i oczyszczają miejskie powietrze za pomocą glonów. Zagajnik baldachimów Bloom oferuje nieskończone możliwości społeczeństwu wielopaliwowemu, w logistyce i poza nią.
Nagroda Iana Cartabiano w konkursie Toyota Logistic Design Competition
Juyeong Son, z Uniwersytetu CHA w Seulu, Korea z Flexem
Praca Juyeong Son, Flex, zdobyła prestiżową nagrodę Ian Cartabiano Award, specjalną nagrodę przyznawaną we wszystkich kategoriach, o której zadecydował wiceprezes ds. zaawansowanego projektowania Lexusa i Toyoty w Calty Design Research. Ian ocenił prace we wszystkich obszarach, aby określić, w którym projekcie poświęcono najwięcej uwagi projektowi. Sama skala zadania nie sprawiła, że był to łatwy wybór, biorąc pod uwagę wyjątkową jakość wielu zgłoszeń.
O firmie FLEX
Flex to kompleksowa platforma współdzielenia mobilności, która odpowiada na problemy związane z zatłoczeniem i dostawami do miast. Dynamiczne pojazdy dostawcze wielkości roweru zapewniają jazdę w zakresie 360° i wykorzystują technologię gimbala, która pozwala na swobodne pochylanie się nadwozia lub paczki w dowolnym kierunku lub zawiesza je tak, aby pozostały poziome, gdy ich podpora zostanie przechylona. Efekt stabilizacji zapobiega uszkodzeniom zawartości schowka, takiej jak żywność lub małe, delikatne produkty.
Toyota Material Handling Polska
Marcin Mańka, Marketing Manager
+48 22 753 20 00