Czego nauczyliśmy się z 20 lat praktyki w dziedzinie telematyki w wózkach widłowych

Nasze rozwiązanie do zarządzania flotą, I_Site, zostało uruchomione ponad 10 lat temu, ale pracujemy z telematyką wózków jeszcze dłużej: od 2001 roku. Tutaj Hans Larsson (Dyrektor TMHE Strategic Innovation), Fredrik Baeza (TMHE Product Management Connectivity) i Axel Wahle (TMHE dyrektor Digital Business & Connectivity) opowiadają nam, czego nauczyli się podczas 20 lat budowania technologii łączności dla wózków i jak wykorzystują swoje spostrzeżenia, aby poprawić jakość obsługi klientów dziś.

 

Opowiedzcie nam, jak zaczęła się wasza przygoda z telematyką?

Hans: Nasz pierwszy wózek widłowy w trybie online uruchomiliśmy w 2001 roku w naszym zakładzie produkcyjnym w Szwecji. To było od samego początku dość ekscytujące. Zobaczyliśmy dane wygenerowane przez wózek i zrozumieliśmy, jak potężnym narzędziem jest telematyka dla nas i dla naszych klientów.

Kilka lat później pierwsze wózki w trybie online były gotowe do „prawdziwej” pracy u naszego szwedzkiego klienta detalicznego. Do 2007 roku dojrzeliśmy do tego, by opracować dedykowaną platformę dla naszych podłączonych do sieci wózków i wówczas narodził się system I_Site. Od tego czasu zespół telematyki stale ulepsza nasze rozwiązanie do zarządzania flotą.

Być może najlepsze jest to, że rozwój telematyki jeszcze się nie zakończył. W świecie łączności pojawiają się nowe wydarzenia i trendy, które uważnie śledzę. Technologie takie jak 5G otwierają nowe możliwości – to niezwykle ekscytujące.

Co I_Site może dziś zaoferować klientom?

Fredrik: Jeśli menedżerowie floty chcą dokonać ulepszeń w takich obszarach jak bezpieczeństwo, wydajność lub koszty eksploatacji, muszą wiedzieć, od czego zacząć i na jakie czynniki zwrócić uwagę. Dane dostępne w czasie rzeczywistym to najpotężniejsze narzędzie do udzielania odpowiedzi na te pytania, a nasz system I_Site generuje takie dane. Czujniki przesyłają dane wejściowe do portalu internetowego za pośrednictwem naszej pokładowej jednostki przetwarzania danych. Tam klient może łatwo zapoznać się z pulpitami nawigacyjnymi i wykresami, które wskazują wąskie gardła lub obszary wymagające poprawy.

Bez danych nie ma pomiarów. Bez pomiarów nie ma poprawy.

Ponadto w dzisiejszych czasach oczywiście w większym stopniu pracujemy zdalnie niż wcześniej. I_Site wspiera tę zmianę wzorców pracy – daje kierownikom zakładów wgląd, którego potrzebują, aby zapewnić wydajną i bezpieczną pracę, nawet jeśli nie są fizycznie obecni na miejscu.

I_Site Explorer insights

Dlaczego telematyka stała się raczej standardem niż opcją?

Axel: W ciągu ostatnich kilku lat poczyniliśmy znaczące kroki w tej technologii, wykorzystując elementy Industry 4.0 do pełnej integracji telematyki w naszej flocie. Teraz postrzegamy to jako integralną część naszej strategii i przyszłej działalności.

W wyniku naszego pełnego zaangażowania w telematykę mamy obecnie ponad 160 000 podłączonych do chmury wózków na całym świecie. Wszystkie z nich generują dane, które można wykorzystać do poprawy produktywności, zwiększenia ekologiczności i optymalizacji kosztów eksploatacji. Dane na taką skalę są ogromnym atutem dla klientów i dla całej przygotowującej się na przyszłość branży.

 

Jaka przyszłość czeka telematykę flot wózków?

Axel: Szybko się rozwija. Coraz więcej klientów chce kierować swoimi decyzjami w oparciu o dane, wykorzystując fakty do wspierania procesu podejmowania decyzji. Wraz ze wzrostem bazy użytkowników rośnie też I_Site.

W praktyce łączność odgrywa wiele ról. Jest również używana do diagnostyki błędów, wysyłania wiadomości do wózka lub do wspierania konserwacji zapobiegawczej skracającej przestoje w trakcie godzin pracy i stosowanej zamiast konserwacji prowadzonej wg ustalonego harmonogramu.

Sven: W związku z tym integracja naszego narzędzia serwisowego T-Stream z naszymi inteligentnymi wózkami połączonymi z siecią pozwala nam również badać możliwości ciągłego dostosowywania naszej oferty usług i wydajności. Konserwacja zapobiegawcza to jeden z naszych głównych celów.

Axel: Skupiamy się na rozwijaniu naszego sprzętu i oprogramowania, aby poprawić łączność między wózkiem a chmurą pod względem ilości danych i szybkości ich przesyłu. Rozwijamy również nasze możliwości w zakresie komunikacji chmura-maszyna – na przykład przesyłania aktualizacji oprogramowania – oraz łączności maszyna-maszyna, a nawet maszyna-człowiek.

Interfejs klienta to kolejny temat, w którym nieustannie wprowadzamy innowacje. Zawsze szukamy sposobów na zapewnienie łatwiejszego dostępu do danych, z większą ilością informacji i sposobów zarządzania nie tylko flotą wózków widłowych, ale także całymi relacjami z klientami, od sprzedaży po codzienną obsługę eksploatacyjną i testy porównawcze.

Istnieje wiele dróg i możliwości do zbadania. Stanie w miejscu nie wchodzi w grę.

 

Obejrzyj przeprowadzony podczas wydarzenia Hannover Messe 2021 wywiad ze Svenem Kruizengą, dyrektorem ds. łączności:

 


O autorze:

 

Picture of Sven Kruizenga

Sven Kruizenga Linkedin

Sven ma 10 lat doświadczenia w różnych działach Toyoty. Obecnie jest szefem łączności, wspierając ambicje firmy, aby pozostać w czołówce dzięki naszej szerszej ofercie łączności i telematyki.

Sven Kruizenga
Wyczyść wszystko