W celu zapewnienia bezpieczeństwa osobom pieszym wykonującym pracę w strefach, do których drogi wózków podnośnikowych przylegają, zaleca się oddzielenie tych stref od stref ruchu wózków. Wypadki w strefach manewrowania nie są wypadkami spektakularnymi i o nich mniej się mówi, ale jest ich dużo i są bardzo poważne
W przypadku miejsc, do których ruch wózków podnośnikowych jest dopuszczalny np. pola odkładcze czy strefy kompletacji zamówień lub wysyłki produktów, gdzie drogi wózków przecinają się lub są wspólne z ciągami pieszymi nie mamy możliwości stałego oznakowania stref bezpieczeństwa dla pieszych.
W takich miejscach zastosowanie znajdzie oznaczenie stref bezpieczeństwa bezpośrednio wokół wózka podnośnikowego poprzez wyświetlanie linii na posadzce danego pomieszczenia.
Wyraźna wizualizacja strefy niebezpiecznej wokół wózka, co pomaga w zorientowaniu się im w jakim zakresie mogą się bezpiecznie poruszać.
Poprawienie komfortu pracy ze świadomością, że nie tylko oni zwracają uwagę na bezpieczne zachowanie w miejscu pracy wózka.
Zmniejszenie sytuacji bezpośredniego zagrożenia ryzyka wypadku z udziałem pieszego lub innego wózka widłowego.
Zastosowanie mają tutaj lasery zamontowane na stałe do wózków widłowych po jego bokach (2 linie po lewej i prawej stronie wózka) lub z uwzględnieniem również tylnej części wózka (3 linie).
Całość daje w efekcie wyraźny obraz strefy zagrożenia wokół wózka, którego nawet w dobrze oświetlonym pomieszczeniu trudno nie zauważyć.
Lampy LED dostępne są w 3 kolorach: czerwonym, niebieskim oraz zielonym
Lampą samodzielną lub spełniającą rolę uzupełnienia laserów jak i lamp LED-owych może być zastosowanie z tyłu wózka LED-owej lampy łukowej, która oznacza na posadzce pomieszczenia zarys świetlny w kształcie „podkowy”.
Lampę tą można również zastosować jako niezależne oznaczenie bezpiecznej strefy przed wózkiem transportu poziomego np. Toyota OSE250. W tym przypadku lampa powinna być zamontowana z przodu wózka podnośnikowego. Lampa łukowa może być uruchamiana wraz z włączeniem wózka, lub poprzez opcjonalne wyposażenie tylko podczas jazdy „do przodu”