Informacje o firmie Kvik
Kvik dostarcza duńskie projekty kuchni od ponad 30 lat, rewolucjonizując sektor kuchenny poprzez innowacyjny design i szybkie dostawy. Z magazynu w Vildbjerg Kvik dystrybuuje gotowe kuchnie, wysyłając codziennie od 6 do 9 ciężarówek, które dostarczają towar do 150 sklepów Kvik zlokalizowanych w całej Europie.
• Firma: Kvik
• Lokalizacja: Vildbjerg, Dania
• Branża: produkcja
• Pojazdy: 2 stackery SAE Autopilot
Kuchnia jest centralnym punktem wielu domów. Dzięki szerokiemu wachlarzowi opcji do wyboru i możliwości stworzenia projektu dopasowanego do potrzeb każdego klienta, zapotrzebowanie na nowe kuchnie stale rośnie. Wywiera to presję na produkcję, magazynowanie i wewnętrzny transport materiałów w Kvik. Dlatego producent kuchni usprawnił swoje procesy transportowe dzięki dwóm automatycznym wózkom podnoszącym (stackerom) od Toyota Material Handling.
Søren Thomsen jest odpowiedzialny za to, aby procesy logistyczne w Kvik były jak najbardziej efektywne. Rozwój, którego Kvik doświadczył w ciągu ostatnich pięciu lat, stworzył potrzebę optymalizacji wewnętrznych dostaw towarów w produkcji. „Wzrost o 25% w ciągu ostatnich kilku lat wywiera większą presję na procesy wewnętrzne i ograniczenia fizyczne. Dlatego pięć lat temu wybudowaliśmy nową halę, a teraz ponownie zoptymalizowaliśmy nasze działania z pojazdami AGV fimy Toyota, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu. Jednym z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na to rozwiązanie, było to, że więcej produktów krąży w systemie bez zwiększania powierzchni, liczby lokalizacji palet czy zatrudniania dodatkowych pracowników magazynu. Operacje te były kluczowe i czuliśmy, że częściowa automatyzacja obsługi towarów może pomóc nam to rozwiązać”, mówi Søren Thomsen.
Automatyzacja wspiera wzrost
Pojazdy Autopilot zoptymalizowały dwa procesy transportu materiałów: transport palet do magazynu pośredniego i transport towarów do produkcji. Przychodzące od dostawców towary na paletach są umieszczane na pasach odbioru. „Ponieważ AGV firmy Toyota odbierają towar w celu przewiezienia go do magazynu, nie musimy przeznaczać do tego zadania konkretnych osób. Towar jest odbierany natychmiast, bez żadnych zakłóceń. Działa to doskonale i sprawia, że ludzie mają wolne ręce do innych zadań”, mówi Søren Thomsen, kierownik magazynu. „Kiedy towary trafiają do magazynu pośredniego, są również umieszczane na pasach przeznaczonych dla towarów magazynowych. Następnie pracownicy przejmują i odbierają towar za pomocą tradycyjnych magazynowych wózków widłowych, aby umieścić go na pasach odbioru, skąd wózki AGV transportują go dalej do produkcji, gdzie składamy, planujemy, laminujemy, malujemy i uszlachetniamy materiał do gotowych produktów”.
Szybki zwrot z inwestycji
Søren Thomsen stwierdza, że rozwiązanie z dwoma wózkami AGV przyniosło wzrost wydajności nawet o 20%, a okres zwrotu z inwestycji nie przekroczył jednego roku. „Przez 3 lata badaliśmy rynek pod kątem możliwych rozwiązań i następnie rozpoczęliśmy rozmowy z Toyotą na temat możliwego projektu automatyzacji.. Rok temu wcisnęliśmy przycisk start. Przeprowadziliśmy wiele analiz zarówno przed, jak i po, i skoncentrowaliśmy się na realizacji idei automatyzacji. W tym procesie, rozmowy z Toyotą były zarówno satysfakcjonujące jak i konstruktywne. Pełne skupienie i entuzjazm zarówno ze strony kierowników projektów, jak i konsultantów”, mówi Søren Thomsen
Przyszła integracja
Bezobsługowe automatyczne wózki podnośnikowe Toyota BT Staxio model SAE są w 84-miesięcznym leasingu operacyjnym wraz z pełnym zakresem serwisu. Poruszają się one z użyciem systemu GPS i wykorzystują lasery oraz reflektory w określonym układzie. Pracownicy magazynu, którzy składują i odbierają towar, skanują go zarówno przed, jak i po produkcji. Pozwala im to na zachowanie kontroli nad towarem. Początkowo projekt automatyzacji polegał na rozwiązaniu trywialnego zadania przenoszenia towaru z punktu A do punktu B. „Okazało się to skuteczne i coraz lepiej radzimy sobie z obsługą systemu. Z czasem zamierzamy zintegrować pojazdy AGV z naszym systemem WMS (systemem zarządzania magazynem), aby mogły one również składować i odbierać towar, co jeszcze bardziej usprawni naszą działalność. Zarówno rozwijane przez nas partnerstwo, jak i budowana przez nas historia pozwalają nam na dokładne zagłębienie się w szczegóły i wprowadzenie ich w życie. Jest to niezwykle cenne i pomaga nam nadążyć za rosnącym popytem, a także zwiększyć konkurencyjność”, mówi Søren Thomsen.