AGV firmy Toyota wspierają rozwój producenta zabudów kuchennych Kvik

Zapotrzebowanie na nowe kuchnie stale rośnie, co wywiera presję na produkcję, magazynowanie i wewnętrzny transport materiałów w firmie Kvik. Dlatego też firma zracjonalizowała swój wewnętrzny transport przy pomocy dwóch automatycznych wózków widłowych od firmy Toyota Material Handling.

Informacje o firmie Kvik


Kvik dostarcza duńskie projekty kuchni od ponad 30 lat, rewolucjonizując sektor kuchenny poprzez innowacyjny design i szybkie dostawy. Z magazynu w Vildbjerg Kvik dystrybuuje gotowe kuchnie z użyciem od 6 do 9 ciężarówek, które codziennie dostarczają je do 150 sklepów Kvik zlokalizowanych w całej Europie.

• Firma: Kvik
• Lokalizacja: Vildbjerg, Dania
• Branża: produkcja
• Pojazdy: 2 stackery SAE Autopilot

Rosnący popyt wymaga efektywnego działania
Kuchnia jest centralnym punktem wielu domów. Dzięki szerokiemu wachlarzowi opcji do wyboru i możliwości stworzenia projektu dopasowanego do potrzeb każdego klienta, zapotrzebowanie na nowe kuchnie stale rośnie. Wywiera to presję na produkcję, magazynowanie i wewnętrzne przenoszenie materiałów w Kvik. Dlatego producent kuchni usprawnił swój transport wewnętrzny dzięki dwóm automatycznym układarkom Toyota Material Handling.

Søren Thomsen jest odpowiedzialny za to, aby procesy logistyczne w Kvik były jak najbardziej efektywne. Rozwój, którego Kvik doświadczył w ciągu ostatnich pięciu lat, stworzył potrzebę optymalizacji wewnętrznych dostaw towarów w produkcji. „Wzrost o 25% w ciągu ostatnich kilku lat wywiera większą presję na procesy wewnętrzne i ograniczenia fizyczne. Dlatego pięć lat temu wybudowaliśmy nową halę, a teraz ponownie zoptymalizowaliśmy nasze działania z pojazdami AGV fimy Toyota, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu. Jednym z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na to rozwiązanie, było to, że więcej produktów krąży w systemie bez zwiększania powierzchni, liczby lokalizacji palet czy zatrudniania dodatkowych pracowników magazynu. Operacje te były kluczowe i czuliśmy, że częściowa automatyzacja obsługi towarów może pomóc nam to rozwiązać”, mówi Søren Thomsen.

 

Automatyzacja wspiera wzrost


Pojazdy Autopilot zoptymalizowały dwa procesy transportu materiałów: transport palet do magazynu pośredniego i transport towarów do produkcji. Przychodzące od dostawców towary na paletach są umieszczane na pasach odbioru. „Ponieważ AGV firmy Toyota odbierają towar w celu przewiezienia go do magazynu, nie musimy przeznaczać do tego zadania konkretnych osób. Towar jest odbierany natychmiast, bez żadnych zakłóceń. Działa to doskonale i sprawia, że ludzie mają wolne ręce do innych zadań”, mówi Søren Thomsen, kierownik magazynu. „Kiedy towary trafiają do magazynu pośredniego, są również umieszczane na pasach przeznaczonych dla towarów magazynowych. Następnie pracownicy przejmują i odbierają towar za pomocą układarek i wózków widłowych, aby umieścić go na pasach odbioru, po czym AGV kierują go do produkcji, gdzie składamy, planujemy, laminujemy, malujemy i uszlachetniamy materiał do gotowych produktów”.

Szybki zwrot z inwestycji

Søren Thomsen stwierdza, że rozwiązanie z dwoma AGV przyniosło wzrost wydajności do 20%, a okres zwrotu z inwestycji nie przekroczył jednego roku. „Po zbadaniu rynku pod kątem możliwych rozwiązań przez 3 lata rozpoczęliśmy rozmowy z Toyotą na temat możliwego projektu automatyzacji. Rok temu wcisnęliśmy przycisk start. Przeprowadziliśmy wiele analiz zarówno przed, jak i po, i skoncentrowaliśmy się na realizacji idei automatyzacji. W tym procesie, rozmowy z Toyotą były zarówno satysfakcjonujące jak i konstruktywne. Były one w pełni skoncentrowane i pełne entuzjazmu zarówno ze strony kierowników projektów, jak i konsultantów”, mówi Søren Thomsen.

Przyszła integracja


Bezobsługowe modele wózków podnośnikowych Toyota BT Staxio SAE działają na zasadzie 84-miesięcznej dzierżawy operacyjnej. Poruszają się one z użyciem systemu GPS i wykorzystują lasery oraz reflektory w określonym układzie. Pracownicy magazynu, którzy magazynują i odbierają towar, skanują go zarówno przed, jak i po produkcji. Pozwala im to na zachowanie kontroli nad towarem. Początkowo projekt automatyzacji polegał na rozwiązaniu trywialnego zadania polegającego na przenoszeniu towaru z punktu A do punktu B. „Okazało się to skuteczne i coraz lepiej radzimy sobie z obsługą systemu. Z czasem zamierzamy zintegrować pojazdy AGV z naszym systemem WMS (systemem zarządzania magazynem), aby mogły one również składować i odbierać towar, co jeszcze bardziej usprawni naszą działalność. Zarówno rozwijane przez nas partnerstwo, jak i budowana przez nas historia pozwalają nam na dokładne zagłębienie się w szczegóły i wprowadzenie ich w życie. Jest to niezwykle cenne i pomaga nam nadążyć za rosnącym popytem, a także zwiększyć konkurencyjność”, mówi Søren Thomsen.

 

Zobacz więcej o naszych wózkach automatycznych
Autopilot Toyota

Wózki automatyczne

Nasza gama zaawansowanych, zautomatyzowanych wózków i transporterów to wzrost poziomu wydajności przy obniżeniu kosztów transportu towarów.

Dowiedz się więcej >

Elektryczne wózki podnoszące

Elektryczne wózki podnoszące

Elektryczne wózki podnoszące Staxio są odpowiednie do szerokiego zakresu zastosowań w transporcie wewnętrznym oraz charakteryzują się szybkością, dużą mocą i łatwością eksploatacji.

Dowiedz się więcej >

Innowacje i technologie przyszłości

Innowacje i technologie przyszłości

Smart Logistics oraz Logiconomi już dzisiaj stanowią źródło rozwiązań pozwalających nam na realizację naszej wizji przyszłości.

Dowiedz się więcej >

Gama naszych produktów

Gama naszych produktów

Przyjrzyj się pełnej gamie naszych wózków widłowych, w tym w wersjach dostosowanych do wysokiego składowania, wózków paletowych oraz wózków do kompletacji zamówień.

Dowiedz się więcej >

Wyczyść wszystko