Uponor produkuje systemy mieszkaniowe i konstrukcyjne od 1964 roku. Aby móc produkować systemy rur z tworzyw sztucznych, firma Uponor kilka lat temu wybudowała lokalizację w Nastola w Finlandii. Miejsce to służy również do przechowywania rur budowlanych i innych urządzeń komunalnych. Aby usprawnić operacje produkcyjne i magazynowe w tym miejscu, należało odnowić stary system przenośników między obiema operacjami. Alternatywnie system przenośników można wymienić i uzupełnić o automatycznie kierowane pojazdy (AGV). „Dla nas pojazdy AGV są oczywistą inwestycją w przyszłość”, mówi kierownik magazynu Anssi Juurinen.
O wyborze firmy Uponor dla pojazdów AGV zadecydowały dwa czynniki: przestrzeń i niezawodność. Zastąpienie starego systemu przenośników zautomatyzowanymi wózkami widłowymi umożliwiło uzyskanie dużej przestrzeni magazynowej, którą można było wykorzystać w inny sposób, na przykład na dodatkowe półki. System przenośników również dobiegł końca i wymagał sporo konserwacji i siły roboczej w ciągu ostatnich kilku lat. „Teraz te zasoby można wykorzystać do innych zadań, zwiększając produktywność” - mówi Anssi Juurinen. Pojazdy AGV mają wyznaczone trasy oddzielone od ciągów pieszych, poprawiając bezpieczeństwo w magazynie. Zautomatyzowany system może zostać w przyszłości zintegrowany z ERP firmy Uponor, co było niemożliwe w przypadku starego systemu przenośników.
Automatyczne wózki widłowe wspierają produkcję w firmie Uponor 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, robiąc krótkie przerwy tylko wtedy, gdy wskazane jest naładowanie akumulatorów. Można to zrobić w krótkich cyklach ładowania, które są zgodne z cyklami produkcyjnymi dzięki technologii akumulatorów litowo-jonowych. Pojazdy AGV mogą automatycznie ładować się we własnym środowisku operacyjnym, eliminując potrzebę oddzielnego obszaru ładowania. Co więcej, wózki z akumulatorem litowo-jonowym oszczędzają od 20-30% energii w porównaniu z tradycyjną technologią akumulatorów. Ich żywotność baterii jest również dłuższa i ładują się znacznie szybciej w kilku krótkich okresach bez rozładowania baterii. Dzięki tej możliwości ładowania akumulatory litowo-jonowe nie wymagają wymiany, co ma wpływ na ergonomię i bezpieczeństwo w miejscu pracy.
Zwrot z inwestycji zautomatyzowanego rozwiązania wynosi zwykle 2-3 lata. Podczas instalowania zautomatyzowanych systemów wprowadzenie pierwszego wózka tworzy środowisko systemowe, w którym można również wdrożyć kolejny wózek automatyczny, dzięki czemu instalacja jest opłacalna w przypadku kolejnych wózków. Podłączenie drugiej maszyny kosztuje tylko połowę ceny pierwszej maszyny i jej otoczenia. Dlatego system był rozbudowywany, gdy tylko uzyskano wymierne, pozytywne wyniki. Anssi Juurinen dzieli się swoim doświadczeniem w pracy z Toyotą: „Toyota jest dla nas niezawodnym partnerem, z którym współpracujemy od wielu lat. Oprócz rozwiązań technicznych, polegamy również na szerokim wsparciu serwisowym Toyoty, ponieważ ufamy jej know-how. "
Wiele firm korzysta z rozwiązań umożliwiających automatyzację procesów transportowych. Oferowana przez nas gama zautomatyzowanych wózków i transporterów wykorzystuje zaawansowane, elastyczne technologie przyczyniające się do wzrostu poziomu wydajności kosztowej i energetycznej operacji transportowych.