Autopiloty Toyoty zwiększają zadowolenie z pracy w Hargassner

Dzięki zautomatyzowanym stackerom firmy Toyota pracownicy firmy Hargassner mogą teraz skupić się na zadaniach o większej wartości dodanej i mieć bardziej elastyczne godziny pracy.

Facts & figures

  • Firma: Hargassner
  • Lokalizacja: Weng im Innkreis, Austria
  • Branża: produkcja
  • Zastosowania: transport poziomy, magazynowanie, załadunek/rozładunek
  • Pojazdy: 4 automatyczne stackery (SAE160 Autopilot) i 17 wózków ręcznych

Informacje o firmie Hargassner


Od 1984 roku rodzinna firma Hargassner projektuje i produkuje systemy biomasowe dla sektora drzewnego, zrębków drzewnych i pelet. Od małych systemów o mocy 4 kW do systemów przemysłowych o mocy 330 kW, każdy z nich jest dopasowany do potrzeb klienta.

Automatyzacja jest kolejnym logicznym etapem działalności

Automatyzacja ma dla Hargassner wysoki priorytet: cały obszar produkcji był już wysoce zautomatyzowany, więc wdrożenie AGV (zautomatyzowanych pojazdów kierowanych) do operacji logistycznych było kolejnym logicznym krokiem. Automatyzacja nie tylko zabezpiecza długoterminowo fizyczną lokalizację Hargassner, lecz także gwarantuje wszystkim zatrudnienie.

„Szukaliśmy elastycznego, zautomatyzowanego rozwiązania, które idealnie pasowałoby do naszej działalności”, mówi Florian Pommer, dyrektor operacyjny w Hargassner. „Toyota Material Handling nie tylko opracowała najlepszą koncepcję dostosowaną do naszych potrzeb, ale również udowodniła, że jest bardzo niezawodnym partnerem podczas wdrażania. W tym czasie postanowiliśmy rozszerzyć naszą zautomatyzowaną flotę o dodatkowego Autopilota, który został uruchomiony w ciągu tygodnia”.

Ułatwianie życia pracownikom

Jednym z głównych powodów, dla których firma Hargassner zdecydowała się na wybór automatycznych wózków widłowych, był pozytywny wpływ na ich pracowników. Autopiloty Toyoty, zamiast jeździć tam i z powrotem, mogą bezpośrednio transportować wszystkie potrzebne materiały, co ogromnie zwiększa satysfakcję z pracy.

Pracownicy naprawdę odczuwają różnicę: Karl Preishuber był kiedyś pełnoetatowym kierowcą, ale obecnie jest odpowiedzialny za obszar logistyki wychodzącej, wykonując więcej pracy administracyjnej. „Teraz możemy po prostu przekazywać zlecenia do AGV, żeby je zrealizować. Daje nam to elastyczne godziny pracy: kierowcy nie muszą zaczynać przygotowań o 6 rano, ani kończyć na późnej zmianie, co ułatwia życie”. Zamiast tego Autopiloty mogą zaopatrywać linię montażową w ciągu nocy, co pozwala zaoszczędzić sporo czasu.

Hargassner stale poszukuje nowych pracowników, więc utrzymanie całego personelu w pracy po wdrożeniu automatycznych wózków widłowych było koniecznością. Wszyscy operatorzy nadal pracują na budowie, ale teraz mają więcej zadań o wartości dodanej. Na przykład jeden z byłych operatorów wózków widłowych jest teraz odpowiedzialny za cały obszar montażu urządzeń wtykowych, które są istotnym elementem kotła.

Gwarancja bezpieczeństwa


Wdrożenie Autopilotów zmniejszyło ilość wypadków o 50%. Autopiloty są wyraźnie widoczne dla wszystkich pracowników i są zaprogramowane do jazdy po stałych trasach, dzięki czemu można przewidzieć ich zachowanie. Wszyscy pracownicy przechodzą również intensywne szkolenie w zakresie bezpieczeństwa, aby dowiedzieć się, jak działają AGV i jak najlepiej mogą na nie reagować. W przyszłości Hargassner planuje zainwestować w bardziej zautomatyzowane rozwiązania Toyoty.

7 june 2018

Zoptymalizuj swój magazyn

Dzięki naszym zautomatyzowanym wózkom widłowym możesz zwiększyć efektywność swoich działań. 

Czytaj więcej >

Zautomatyzowane pojazdy w koncepcji Lean

Toyota Material Handling wprowadza na europejski rynek nową i rozszerzoną gamę produktów.

Innowacje i technologie przyszłości

Innowacje i technologie przyszłości

Smart Logistics oraz Logiconomi już dzisiaj stanowią źródło rozwiązań pozwalających nam na realizację naszej wizji przyszłości.

Dowiedz się więcej >

Wyczyść wszystko