Bramy zakładu duńskiej spółki logistycznej w Taulov codziennie przekracza ponad 200 samochodów ciężarowych i 90 naczep. 42 wózki wykonują swoją pracę w magazynie o powierzchni 4 000 m2, znajdującym się tuż obok placu terminalu o powierzchni 16 000 m2.
„Współpracujemy z Toyota Material Handling już od wielu lat, polegając na tej firmie w zakresie leasingu i serwisowania naszego sprzętu do transportu wewnętrznego, który obejmuje niewielkie elektryczne sztaplarki, ale również 6-tonowe wózki widłowe” - mówi Koordynator ds. Działalności Operacyjnej, Bjarne Kristensen. Dokonany przez Bjarne wybór firmy Toyota opierał się na zaufaniu firmy do oferowanej przez Toyotę jakości sprzętu oraz do dokonywanych przez jej serwisantów napraw. Kolejnym czynnikiem był łatwy dostęp do przeglądu codziennego wykorzystania floty spółki oraz generowanych przez nią kosztów, dzięki przyjaznej dla użytkownika aplikacji Toyota I_Site.
Każdy wózek w zakładzie jest połączony z narzędziem do zarządzania flotą I_Site, które zbiera wszystkie dane dotyczące jego ruchu. Wszystkie wózki są również wyposażone w czujniki wstrząsów, które wykrywają wszelkie kolizje - od delikatnych zetknięć po silne uderzenia. Dane z czujników wstrząsów są rejestrowane w narzędziu do zarządzania flotą I_Site.
„Około połowa naszych wózków jest wyposażona w funkcję Smart Access, co oznacza, że pracownicy muszą zalogować się do pojazdu, zanim będą mogli go uruchomić. Wszyscy pracownicy mają bransoletki z chipami RFID, za pomocą których uzyskują dostęp do wózków. W ten sposób zawsze mamy kontrolę nad tym, kto i kiedy używa danego wózka” - mówi Bjarne Kristensen.
„I_Site to inteligentna aplikacja: daje mi szczegółowy wgląd w różne obszary, takie jak ładunki przenoszone przez wózki, obchodzenie się ze sprzętem przez pracowników, możliwe problemy w zakresie bezpieczeństwa, itp.” - mówi Koordynator ds. Działalności Operacyjnej, Bjarne Kristensen. Firma Danske Fragtmænd ściśle współpracuje z personelem wsparcia Toyota Material Handling i w każdy poniedziałek rano otrzymuje szczegółowy raport na temat swojej floty. Danske Fragtmænd określa, jakie informacje powinien zawierać raport i jak powinien być prezentowany. Kierownictwo firmy może również logować się do narzędzia I_Site z komputera lub aplikacji na smartfona i pobierać potrzebne dane.
„Narzędzie to zapewnia niesamowitą przejrzystość moich operacji. W razie wypadku otrzymuję dokładne szczegóły na jego temat oraz informację o tym, kto prowadził wózek. Widzę wzorce w kolizjach lub sytuacjach grożących wypadkiem, które mogę śledzić. Dzięki dokładnej i opartej na faktach wiedzy mogę skutecznie redukować koszty i zwiększać poziom bezpieczeństwa” - mówi Bjarne.
Dzięki wykorzystaniu I_Site do monitorowania operacji rozwiązywanych jest wiele małych i dużych problemów, które pojawiają się podczas normalnego dnia pracy, takich jak:
Zarządzanie flotą to droga naprzód dla Danske Fragtmænd: „I_Site pozwala zoptymalizować działalność i związane z nią koszty” - mówi Bjarne Kristensen. Ma on 3 proste wskazówki dla kierowników magazynów:
Skorzystaj z funkcji wsparcia, aby uzyskać pomoc w jak najlepszym korzystaniu z narzędzia.”