MSI Services specjalizuje się w logistyce i myciu przemysłowym, dlatego wózki firmy muszą pracować zarówno w magazynach jak i w myjniach. Firma sama odbiera towary od swoich klientów i zajmuje się ich magazynowaniem. „Sprawdzamy towary, przechowujemy je i na żądanie przygotowujemy poszczególne palety dla różnych firm. Naszą główną działalnością jest świadczenie usług magazynowych – zarówno z dnia na dzień, jak i przez dłuższy okres. Na życzenie klienta zajmujemy się również transportem” – mówi Geert Braeckman, właściciel i założyciel MSI Services. Drugi dział firmy specjalizuje się w myciu przemysłowym i prowadzi myjnie opakowań plastikowych. „Ponieważ każde opakowanie transportowe (paleta, pojemnik, pudełko czy foremka na czekoladki) ma swoje specyficzne cechy, a my dążymy do perfekcyjnie czystego i suchego rezultatu, musimy mieć do dyspozycji pięć myjni” – mówi Geert Braeckman.
Toyota Material Handling jest dostawcą rozwiązań logistycznych dla firmy od jej założenia w 2006 roku. MSI Services posiada obecnie flotę 15 wózków widłowych z przeciwwagą i 8 elektrycznych wózków paletowych. Flota magazynowa jest całkowicie elektryczna, ponieważ wszystkie wózki są używane we wnętrzach. Elektryczne wózki paletowe zajmują się załadunkiem i rozładunkiem ciężarówek. Wózki z przeciwwagą rozładowują ciężarówki i prowadzą cały transport wewnętrzny w firmie, dostarczając towary na linie produkcyjne.
„Jedynym aspektem, w którym nasze wózki widłowe i paletowe różnią się od innych modeli, jest długość wideł. Używamy wózków widłowych z widłami o długości 1,8 i 1,9 metra, a jeden z naszych elektrycznych wózków paletowych jest wyposażony w bardzo długie widły. Przy długości wideł 2,4 metra można transportować jednocześnie 3 europalety” – wyjaśnia Geert Braeckman. Wszystkie wózki widłowe i wózki magazynowe w MSI Services mają udźwig od 1,5 do 2 ton. MSI Services posiada w użyciu zarówno trójkołowe jak i czterokołowe wózki widłowe. „Mamy trzy magazyny, a niektóre alejki są dość wąskie, co wymaga maszyny o dużej manewrowości” – mówi Geert Braeckman.
Współpraca między MSI Services i Toyotą rozwijała się z biegiem czasu. „Jakość i doskonała obsługa za uczciwą cenę były dla nas od początku decydującymi czynnikami” - mówi Geert Braeckman. I natychmiast dodaje kolejny aspekt, w którym Toyota wyróżnia się w jego oczach: „Przedstawiciel handlowy Toyoty jest bardzo oddany swoim klientom: zawsze udziela właściwej porady we właściwym czasie. To pokazuje, że Twój dostawca nie tylko wie, o czym mówi, ale także myśli razem z klientem. Pod względem komercyjnym współpraca z Toyotą sprawdza się bardzo dobrze: jej pracownicy udzielają Ci wskazówek, odwiedzają Cię, aby podzielić się ciekawymi kampaniami, a w razie potrzeby nawiązują kontakt z podwykonawcami, którzy mogą zaoferować Ci gotowe rozwiązania - tak było w przypadku, gdy szukaliśmy rozwiązania z przedłużonymi widłami.”.
Wózki w MSI Services pracują pod dużą presją - na dwie zmiany, dzień w dzień, a pierwszy serwis planowany jest po sześciu miesiącach. „Na początku zdecydowaliśmy się na pełen serwis dwa razy w roku, ale kiedy niedawno odnowiliśmy kilka wózków, zdecydowaliśmy również na umowę na konserwację zapobiegawczą, by Toyota przejęła zarządzanie pracami serwisowymi” – wyjaśnia Geert Braeckman, który podkreśla fakt, że wózki zakupione w 2006 roku jeżdżą do dziś.
MSI Services prawie wyłącznie kupuje nowe wózki widłowe. „Nasze wózki magazynowe są niezbędne w naszej działalności: nie możemy sobie pozwolić na to, aby stały w bezruchu. Dlatego nie rozważamy nigdy kupna starszych wózków używanych. Toyota spełnia nasze wymagania w zakresie niezawodności i dyspozycyjności, jak również różnicę dzięki swojemu podejściu, które określiłbym jako profesjonalne, łatwo dostępne i oparte na szybkim reagowaniu na problemy”.
Owo innowacyjne rozwiązanie zdecydowanie podnosi poziom bezpieczeństwa pracy oraz przyczynia się do zmniejszenia poziomu zmęczenia kierowcy i ogólnych kosztów eksploatacji. Dynamiczny układ wykrywa wszelkie oznaki niestabilności wózka i automatycznie podejmuje odpowiednie działania korygujące.