Beijer Byggmaterial AB to największa szwedzka sieć handlująca materiałami budowlanymi, posiadająca 110 sklepów z materiałami budowlanymi i kafelkami w całej Szwecji. Dostarcza wysokiej jakości materiały budowlane, narzędzia i usługi gospodarstwom domowym oraz specjalistom z branży budowlanej.
Firma: Beijer Byggmaterial AB
Lokalizacja: 110 filii w całej Szwecji
Branża: budowlana i materiałowa
Beijer Bygg od zawsze wiedzie prym w sektorze pod względem zrównoważenia i stale poszukuje inteligentniejszych i skuteczniejszych rozwiązań. Beijer ma na celu wymianę wszystkich eksploatowanych w swoich filiach wózków z silnikiem diesla do 2023 r.
Jesienią 2019 r. podpisano umowę z Toyota Material Handling Sweden, opiewającą na zastąpienie wszystkich wózków z silnikiem diesla wózkami elektrycznymi oraz przejęcie całości odpowiedzialności za serwis.
. Do roku 2021, 87% wózków zostało zastąpionych wózkami elektrycznymi. „Przejście z wózków dieslowskich na elektryczne okazało się zaskakująco prostym zadaniem”, mówi Henrik Ehrengren, dyrektor ds. logistyki w Beijer. Była to kluczowa decyzja, oparta przede wszystkim na celach firmy Beijer w zakresie zrównoważenia, a także na kwestii środowiska pracy. Elektryczność to cisza, redukcja nieprzyjemnych zapachów oraz niezawodność. Silniki diesla są bardziej uciążliwe oraz zawsze istnieje ryzyko wycieków podczas tankowania. Dla naszych klientów z wielu branż, którzy prowadzą działalność w podobnych warunkach, w których eksploatujemy nasze wózki, zmiana ta okazała się kluczowa, dzięki możliwości uniknięcia generowania spalin i hałasu.
Niektórzy wahali się co do zasadności zmiany, szczególnie w północnej Szwecji, gdzie wyrażali obawy co do trwałości baterii w niskich temperaturach, możliwości eksploatacji wózków przez cały dzień oraz utrzymywania rozgrzania wózków w trakcie przerw.
Henrik twierdzi, że wątpliwości rozwiały się w momencie rozpoczęcia eksploatacji wózków elektrycznych. Ci, którzy mieli okazję używać wózków z silnikiem diesla i przesiedli się na wózki elektryczne, nie chcą już wracać do poprzedniego rozwiązania. Ważna była możliwość przetestowania wózków, umożliwienie wahającym się osobom jazdy, by mogły poczuć różnicę. Nocą wózki są ładowane wewnątrz, dzięki czemu mogą być eksploatowane przez cały dzień bez problemów. Natomiast dzięki temu, że wózki z przeciwwagą Toyota posiadają kabiny, operatorzy mogą komfortowo pracować w niskich temperaturach.
Oprócz holistycznego podejścia obejmującego rozwiązania w zakresie wynajmu i serwisu, Toyota pomogła również firmie Beijer odchudzić flotę w kilku filiach i wycofać z eksploatacji stare, nieużywane wózki. Henrik twierdzi, że ważnym czynnikiem dla podpisania umowy było uwzględnienie w niej działań następczych i pełnej kontroli nad całą flotą wózków.
Przejście na elektryczność nie tylko przyczyniło się do poprawy środowiska pracy dla osób pracujących na zewnątrz, lecz także przyniosło dużą różnicę dla naszych klientów. Łatwiej nam dziś rozmawiać z klientami, gdyż środowisko pracy jest, ogólnie rzecz biorąc, znacznie cichsze. Jest to wielka zaleta.