Poznaj nasze wózki systemowe BT Vector

Seria BT Vector A to zaawansowane, przegubowe wózki i podwozia VNA, które zapewniają optymalną stabilność wózka i umożliwiają lepsze wykorzystanie przestrzeni magazynowej dzięki minimalnym wymaganiom dotyczącym szerokości korytarza. Wózki VNA mogą występować z prowadzeniem indukcyjnym lub szynowym. Wózki te zapewniają optymalną wydajność energetyczną pracy podczas pobierania i przenoszenia całych palet. Ten wózek jest wyposażony w funkcje telematyczne i moduł DHU, który umożliwia podłączenie go jako inteligentnego wózka. Ułatwia to monitorowanie pracy wózka oraz poprawia produktywność oraz bezpieczeństwo.

Oszczedność powierzchni

  • Minimalny korytarz transferowy do przejazdu wózka przegubowego z korytarza do korytarza wynosi 3,8 m (w tym 1 m odstępu bezpieczeństwa) zamiast tradycyjnego 4,7 m
  • Oznacza to, że jest o prawie 1 metr węższy, co zwykle może być wykorzystywane do 4 dodatkowych pozycji paletowych z układem dwupaletowym na obu końcach rzędu regałów.
  • Przy podnoszeniu na ponad 14 metrów oznacza to 60 dodatkowych miejsc na palety w każdym korytarzu roboczym.

(Po prawej: porównanie korytarza transferowego AST3 dla VNA BT Vector A z tradycyjnymi modelami 3-kołowymi)

Stabilność

  • Dzięki 4 punktom podporowym i 6-kołowemu podwoziu wózek utrzymuje wysokie udzwigi rezydualne - nawet 1500 kg do 10 m, ew. 1400 kg do 12 m²
  • Doskonała stabilizacja maszyny umożliwia znacznie szybsze działanie nawet na posadzkach, które nie spełniają dyrektywy VDMA (nie są idealnie płaskie)
  • Ponadto taki rozkład masy powoduje o 25% mniejsze obciążenie generowane na posadzkę niż w przypadku podwozia 3-kołowego
    Tylko dwa tory jazdy – koła nie toczą się po ścieżce indukcyjnej, dzięki czemu oszczędzamy na kosztach jej napraw.
  • Dodatkowo redukujemy o 40% koszty szlifowania posadzki w celu dostosowania jej zgodnie z dyrektywą VDMA

  • 2 obwody hydrauliczne umożliwiają jednoczesne podnoszenie kabiny i wideł, łączna prędkość podnoszenia to 0,7 m/s
  • Dzięki stabilnemu systemowi 6-kołowemu możliwe jest osiągnięcie dużej prędkości jazdy 7 km/h do wysokości 8 m
  • Wysoka wydajność jest również zapewniona dzięki szybkim zmianom alejek - w zaledwie 10 s, zarówno podczas jazdy przodem jak i tyłem

Oszczędzanie energii

  • ALS (Advance Lifting System) zapewnia do 35% mniejsze zużycie energii
  • Energia odzyskana podczas opuszczania kabiny jest magazynowana w akumulatorze hydraulicznym ze sprężonym azotem, a następnie wykorzystywana do kolejnego podnoszenia kabiny i ładunku.
  • Dzięki temu możliwe jest użycie zaledwie jednej baterii do pracy nawet 2-zmianowej, wszystko przy użyciu zasilania 48 V.
  • Dodatkowo istnieje możliwość zastosowania identycznych komponentów w wózkach wysokiego składowania

Rozpoznanie korytarzy roboczych

Kontrola pracy w alei, a zwłaszcza na obu jej końcach, jest absolutnie niezbędna dla operacji VNA. Prawidłowe rozpoznanie korytarza pozwala jednocześnie na maksymalną prędkość i bezpieczeństwo - dzięki strefom AEB (hamowanie na końcu korytarza) i AES (zatrzymanie na końcu korytarza) wózki zwalniają przed opuszczeniem alejki.

Strefowanie w korytarzu roboczym

Zdolność omijania nisko zawieszonych przeszkód w przejściach, takich jak tryskacze, szyby wentylacyjne itp., maksymalizuje bezpieczeństwo i gwarantuje niezawodność. W ten sposób można tymczasowo ograniczyć prędkość jazdy, wysokość podnoszenia lub pracę wideł, aby zapewnić bezpieczne poruszanie się w każdej alejce.

Nawigowanie z i bez WMS

Pozycje palet są zaprogramowane w wózku, aby umożliwić operatorowi wybranie optymalnej ścieżki dotarcia wózka z punktu A do punktu B. Dzięki temu wózek pracuje w sposób najbardziej efektywny. Prędkość jazdy dostosowuje się do wysokości podnoszenia: na niższych wózek porusza się z wyższą prędkością, na wyższych wysokościach spowalnia. Rezultatem jest wydajniejsza praca, oszczędność czasu dzięki krótszym cyklom i znacznie wyższej produktywności. Wózek można także w pełni zintegrować z WMS.

Akcesoria opcjonalne

System ochrony wąskich korytarzy (PPS - Personal Protection System)

  • PPS monitoruje tor jazdy wózka w wąskim korytarzu na całej jego szerokości na dystansie odpowiadającym około 1,3 - 1,5-krotności drogi hamowania
  • Monitorowanie zapewniają 2 skanery laserowe zainstalowane zarówno w kierunku ładunku, jak i kierunku koła napędowego.
  • W przypadku naruszenia strefy bezpieczeństwa wózek automatycznie wyhamowuje aż do całkowitego zatrzymania
  • PPS spełnia wymagania wszystkich przepisów bezpieczeństwa, Dyrektywy 2006/42/WE, EN 13849, DIN 15185-2

Regały i VNA

Toyota kładzie nacisk na kompleksowe rozwiązania i stara się jak najlepiej spełniać wymagania Klientów poprzez optymalne połączenie odpowiednich wózków i odpowiedniego rodzaju regałów.

Nasze standardowe systemy regałowe w połączeniu z naszymi wózkami VNA maksymalizują pojemność magazynową. Dzięki akcesoriom, takim jak stacje podbieracza i prowadnice, operacje przebiegają płynnie i bezpiecznie.

Zaawansowane wózki VNA

Seria BT Vector A z unikalnymi funkcjami pozwalającymi zaoszczędzić miejsce i zwiększyć wydajność. Przegubowe podwozie tych wózków zapewnia doskonałą stabilność i minimalizuje zapotrzebowanie na miejsce podczas poruszania się między alejkami, dzięki czemu do przechowywania towarów można wykorzystać większą objętość magazynu.

 

hubspot_40_60

Kontakt

Interesuje Cię więcej szczegółów na temat wózków VNA ?? Zostaw swoje dane kontaktowe, nasz specjalista skonktaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Wyczyść wszystko