Wózki wysokiego składowania Toyota są przeznaczone do podnoszenia ładunków o wadze od 1,2 do 2,5 tony na duże wysokości. Są precyzyjnie manewrowalne i umożliwiają bardzo wydajną pracę bez uszczerbku dla bezpieczeństwa operatora i towarów. Nadają się do układania palet na wysokości do 13 m, sztaplowania blokowego, obsługi regałów wjezdnych, użytku na zewnątrz i pracy w chłodniach. Wózki te zwykle trafiają do zakładów produkcyjnych i magazynów. W naszej szerokiej ofercie znajdują się systemy zasilania z akumulatorami litowo-jonowymi i kwasowo-ołowiowymi.
Wózki wysokiego składowania Toyota BT Reflex z serii R, E, N i O są wyposażone w innowacyjne funkcje. Kabinę operatora zaprojektowano z myślą o ergonomii, a ponadto wózki spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa i efektywności energetycznej. Są standardowo wyposażone w akumulatory litowo-jonowe.
Dbamy o to, by praca operatorów wózków wysokiego składowania była łatwejsza, bezpieczniejsza i wygodniejsza dzięki ergonomicznej i intuicyjnej kabinie.
Interaktywny ekran dotykowy ma różne funkcje, dzięki którym obsługa ładunku jest łatwiejsza i bezpieczniejsza. Między innymi, wyświetla informacje o prędkości jazdy i wysokości podnoszenia oraz ostrzeżenia o przeciążeniu..
Wózki Toyota BT Reflex są dostępne z naszym autorskim modułowym rozwiązaniem litowo-jonowym. By zapewnić maksymalną wszechstronność maszyny, zaprojektowaliśmy trzy inteligentne pakiety zasilania, które idealnie pasują do rodzaju pracy użytkownika i jego proceru ładowania akumulatorów: „Standardowy”, „Intensywny” i „Maksymalny”.
Dzięki inteligentnym wózkom BT Reflex w wersji standardowej można osiągnąć wyższy poziom bezpieczeństwa, produktywności i wydajności, umożliwiając uruchamianie maszyny tylko upoważnionym operatorom i ułatwiając łączenie się z systemem zarządzania flotą I_Sitefirmy Toyota Material Handling.
Wózki wysokiego składowania Toyoty to od 25 lat wiodące w swojej klasie produkty o innowacyjnej funkcjonalności: wyjątkowej odchylanej kabinie, dynamicznym sterowaniu podnoszeniem, zasilaniem prądem przemiennym, obrotowi kół o 360°, by wymienić tylko kilka. Niektóre funkcje są dostępne we wszystkich seriach wózków BT Reflex.
Opatentowany i unikalny system Transitional Lift Control zapewnia całkowicie płynne, wolne od wstrząsów podnoszenie i opuszczanie, nawet przy maksymalnej prędkości. Daje to operatorowi większą kontrolę nad ładunkiem i poprawia ogólną wydajność.
Prosta konstrukcja masztu i wideł w połączeniu z przezroczystym dachem przez cały czas zapewnia operatorowi wyjątkową widoczność ładunku, zwiększając wydajność i bezpieczeństwo. Dodatkowo widły pojazdu można wyposażyć w opcjonalny laser, który wspiera szybszą obsługę palet bez ryzyka uszkodzeń.
Obrót kół o 360˚ to innowacja, która trafiła po raz pierwszy do rodziny BT wózków wysokiego składowania. Obracanie kierownicą bez położeń krańcowych upłynnia i przyspiesza manewrowanie. Jest to zaleta w porównaniu z kierowaniem w zakresie +/-180°, zwłaszcza podczas sztaplowania i przejazdów między alejkami.
Wózki BT Reflex wyposażone są w pakiet zaawansowanych elektronicznych funkcji bezpieczeństwa, które pozwalają operatorowi korzystać w bezpieczny sposób z pełnych możliwości pojazdu.
Pakiet ten obejmuje: zoptymalizowaną i regulowaną kontrolę jazdy na zakrętach, a także kontrolę prędkości i zasięgu.
Tutaj zebraliśmy odpowiedzi na częste pytania o wózki wysokiego składowania, by pomóc Ci znaleźć wózek wysokiego składowania, jakiego potrzebujesz.
Wózki wysokiego składowania zaprojektowano tak, by pomagały rozdystrybuować ładunki, a do tego potrzebne są mniejszy promień skrętu, z więc duża zwrotność – jednak nie kosztem stabilności. Umożliwia to poruszanie się w ciaśniejszych przestrzeniach i sięganie do wyższych regałów. Wózkiem można podnieść leżącą przed nim paletę i położyć ją na półce regału.
Typowe zastosowania wózków wysokiego składowania to codzienna dystrybucja towarów w dużych magazynach, w tym w branżach chłodniczej, wytwórczej, ogrodniczej i krajobrazowej, rolniczej, spożywczej itp. Te wysoko wydajne wózki idealnie nadają się do pracy wielozmianowej.
Wózek Toyota BT Reflex-B będzie odpowiedni, jeśli od czasu do czasu potrzebne jest położenie palet wysoko na regałach, pobranie palety z przenośnika, przemieszczenie towarów w obszarze produkcyjnym itp. Ten wózek widłowy o udźwigu od 1,2 do 1,6 tony jest idealny dla użytkowników wykonujących zróżnicowane zadania rozłożone w ciągu dnia.
Akumulatory litowo-jonowe przynoszą wiele korzyści pod względem wydajności – od „trzymania mocy” po szybsze ładowanie. Oferujemy różne pakiety zasilania, a wybór zależy od rodzaju czynności magazynowych i procedur ładowania.
Akumulator litowo-jonowy wytrzymuje do 5000 ładowań, podczas gdy akumulator kwasowo-ołowiowy nie więcej niż 1500.
Przy odpowiedniej dyscyplinie ładowania, wózek z takimi akumulatorami może pracować normalnie przez całą dobę.
Dzięki optymalnej równowadze pomiędzy pracą i okazjonalnym ładowaniem, akumulator litowo-jonowy jest wart swojej ceny z punktu widzenia trwałości i ogólnego kosztu.
Jest wiele konfiguracji wózków wysokiego składowania, a wybór zależy od wymaganego udźwigu i rodzaju obsługiwanych ładunków. Można zamówić wycenę online lub skontaktować się z miejscowym przedstawicielem handlowym, by zapytać o najbardziej odpowiednią specyfikację i najlepszą cenę, zarówno w przypadku zakupu, jak i wynajmu krótko- lub długoterminowego.
W większości przypadków wózki wysokiego składowania obsługują palety EURO od strony krótszego boku. Niektóre firmy stosują palety zamknięte lub niestandardowe nośniki ładunków, jednak maszt przesuwny (do przodu i wstecz) radzi sobie ze wszystkimi.
W zależności od modelu, wózki wysokiego składowania Toyoty mogą osiągać wysokość do około 13 metrów przy maksymalnym udźwigu do 2,5 tony.
Dzięki niemu wózek jest mniejszy, a więc może łatwiej operować w wąskich alejkach, co pozwala zwiększyć przestrzeń magazynową.
Wózki wysokiego składowania Toyoty są dostępne w wersjach o kilku szerokościach między ramionami podporowymi, by mogły obsługiwać palety o różnych rozmiarach.
Wysokość dachu wózka widłowego i wysokość opuszczonego masztu decyduje o tym, pod czym może on przejechać. Jeśli wózek jest wyposażony w maszt, którego sekcja wewnętrzna jest unoszona już w pierwszej fazie wzniosu wideł, będzie on wymagał większego prześwitu nad posadzką, by przejechać pod przeszkodą.
By ustalić maksymalną wysokość podnoszenia, należy zmierzyć wysokość do powierzchni najwyższej belki regałowej i dodać 150-200 mm na dodatkową przestrzeń manewrową dla operatora.
Udźwig wózka widłowego oblicza się jako maksymalną wagę, jaką może on podnieść na określoną wysokość, gdy jego środek ciężkości znajduje się w określonym punkcie. Jeśli konieczne jest podniesienie ładunku powyżej tej wysokości lub środek ciężkości ładunku jest odsunięty od idealnego środka ciężkości wózka z ładunkiem, udźwig jest mniejszy. Tym właśnie jest udźwig resztkowy: rzeczywistym udźwigiem w każdej sytuacji, który może być mniejszy od nominalnego.
Szerokość alejki to minimalny prześwit poprzeczny pomiędzy regałami, którego wózek potrzebuje, by odłożyć lub pobrać ładunek.
Obliczenia zależą od modelu wózka. Specyfikacje, które należy wziąć pod uwagę przy obliczaniu szerokości alejki (Ast), to:
Szerokość alejki jest podana w karcie danych każdego wózka widłowego. Porównanie danych różnych modeli pozwala znaleźć model najlepiej pasujący do określonych zadań.
Wózek wysokiego składowania wymaga minimalnej szerokości korytarza wynoszącej około 2800 mm. Sztaplarka jest bardziej zwarta i wymaga mniej miejsca do wykonania obrotu (od ok. 2200 do 2500 mm).
Przy zakupie nowego wózka wysokiego składowania należy upewnić się, że jest on odpowiedni do dostępnej przestrzeni. Oto cztery reguły dobierania wózka do szerokości alejek:
Generalnie nie zaleca się używania wózków wysokiego składowania na zewnątrz. Wózki Toyota BT Reflex-O mogą być używane na placu, ponieważ mają większy prześwit pod spodem, trwałe koła i jest dla nich dostępna opcjonalna kabina.
Praca w niskich temperaturach wymaga wydajnych rozwiązań, które minimalizują marnotrawstwo przestrzeni, zasobów i czasu, zapewniając jednocześnie niezawodność w tych wymagających środowiskach. Toyota oferuje specjalizowane wózki wysokiego składowania do chłodni, mogące pracować w temperaturach do -30°. Wersja z ogrzewaną kabiną zapewnia produktywność operatora i komfort przez całą zmianę.
Sztaplowanie blokowe polega na układanie ładunków (palety lub innych jednostek) jednego na drugim, na posadzce, do bezpiecznej i stabilnej wysokości. Do wysokiego składowania blokowego europalet idealnie nadają się wózki BT Reflex-N o szerokości podwozia 1120 mm. Ten typ wózka może być również używany do obsługi regałów wjezdnych.
Unikalne wózki Toyota BT Reflex-E zostały zaprojektowane w celu zmniejszenia ryzyka zmęczenia operatora w powtarzalnych, intensywnych zastosowaniach. Kabina operatora przechyla się podczas podnoszenia wideł. Standardowo począwszy od podniesienia wideł o 2000 mm, ale wysokość tę można ustawić w zakresie od 500 do 13000 mm. Dzięki temu operator ma doskonały widok na ładunek bez konieczności wykonywania dodatkowych ruchów głową.
Wybierając wózek widłowy, należy sprawdzić, czy dany model może poruszać się po pochyłościach, które występują w danej lokalizacji. Ocenę zdolności pokonywania wzniesień można znaleźć w karcie danych wózka. Maksymalna zdolność pokonywania wzniesień to maksymalna różnica poziomów, jaką wózek widłowy może pokonać w krótkim czasie. Ważna jest nie tylko zdolność pokonywania wzniesienia pod górę, ale także bezpieczny zjazd z obciążeniem. Należy również wziąć pod uwagę prześwit pod wózkiem.