"Zdajemy sobie sprawę, że jeśli chodzi o przyszłe trendy w technologii logistycznej, to musimy być otwarci i elastyczni, a współpraca z klientami i podobnie myślącymi dostawcami ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia tego celu. Dla nas jest to ciągły proces - nazywamy go Logiconomię - wyjaśnia Matthias Fischer, prezes i dyrektor generalny Toyota Material Handling Europe. Pierwsza Konwencja Logiconomi odbyła się 31 stycznia 2018 r. w Mjölby w Szwecji w centrali i fabryce firmy. Wydarzenie zgromadziło wiodących specjalistów logistyki ze wszystkich branż produkcji oraz dystrybucji hurtowej i detalicznej z szesnastu krajów europejskich. Wydarzenie to zbiegło się z wystawą badawczo-rozwojową firmy Toyota, która zwykle jest zarezerwowana wyłącznie dla pracowników i wybranych studentów, lecz tym razem mogli w niej uczestniczyć także wybrani klienci.
Toyota Material Handling Polska
Marcin Mańka, Marketing Manager
+48 22 753 20 00
„Współpraca jest niezbędna,” - mówi Fischer - „zdajemy sobie także sprawę z potrzeby zdobycia cennych uwag i informacji zwrotnych od naszych klientów na możliwie najwcześniejszym etapie procesu rozwoju. Tak było już w przypadku europalet, które opracowaliśmy we współpracy z kolejami szwedzkimi w latach czterdziestych XX wieku. Był to przykład wczesnej współpracy mającej na celu wyeliminowanie niewykorzystanej przestrzeni w kontenerach kolejowych i drogowych. Oczywiście dzisiejsza rewolucja techniczna wymaga od nas stawienia czoła jeszcze większej liczbie możliwości i wyzwań.”
Konwencja zawierała wykłady zaproszonych gości, w tym dr. Patricka Dixona, czołowego futurologa, który podjął temat szybkości zmian ludzkich oczekiwań. Randall van Poelvoorde przedstawił szybko zmieniający się świat robotyki i sztucznej inteligencji, a prezes Volvo Venture Capital, Per Adamsson, wyjaśnił, w jaki sposób współpraca i partnerstwo techniczne pomogły rozwinąć zastosowanie telematyki w pojazdach drogowych marki Volvo.
Wydarzenie to umożliwiło poznanie niektórych z najnowszych osiągnięć firmy Toyota Material Handling Europe w dziedzinie automatyzacji, w tym koncepcji z zakresu robotyki siostrzanej firmy Vanderlande, scenariuszy obsługi przyszłości oparte na sztucznej inteligencji - znanych jako „A.I. Team Logistics”, a także w dziedzinie energii, w tym najnowszych technologii akumulatorów litowo-jonowych. Kolejnym kluczowym obszarem była telematyka, oparta na wiodącej pozycji rynkowej firmy Toyota, która dostarczyła już ponad 50 000 inteligentnych wózków oraz posiada technologię nowej generacji, która umożliwia szybkie wykonywanie zaplanowanych wcześniej operacji.
Kolejnym unikalnym aspektem konwencji była możliwość zobaczenia, w jaki sposób w fabrykach Toyoty automatyzacja jest stopniowo wprowadzana, w celu dalszej poprawy wydajności Systemu Produkcyjnego Toyoty - który stanowi podstawę dla programu „Lean Logistics”. „Mamy dobrą reputację w zakresie koncepcji Lean”, kontynuuje Fischer, „i chcemy stale ulepszać nasze podejście, koncentrując się na usuwaniu marnotrawstwa, zapobieganiu urazom i zwiększaniu produktywności. Wydarzenie to pozwoliło nam na podzielenie się naszymi pomysłami, zdobycie cennych opinii oraz przedstawienie koncepcji Lean naszym klientom”.