Mimo że akumulatory kwasowo-ołowiowe są od wielu lat powszechnym źródłem energii dla wózków widłowych, Toyota Material Handling już w 2013 roku jako pierwsza wprowadziła jako opcję akumulatory litowo-jonowe. Od tego czasu technologia ta szybko stała się podstawowym źródłem zasilania wózków. Zarówno litowo-jonowe, jak i wodorowe źródła energii pomagają firmom osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju, ponieważ zużywają mniej energii niż tradycyjne akumulatory kwasowo-ołowiowe.
Wybór odpowiedniej opcji zasilania dla floty wózków widłowych zależy od priorytetów biznesowych. Poniższa tabela przedstawia porównanie niektórych z najczęstszych opcji:
Czas do pełnego naładowania: 80 min
Infrastruktura ładowania: brak, opłaty w Twojej sieci energetycznej
Konserwacja: brak
Cykl życia: 5000 cykli ładowania
Emisje: brak (w połączeniu z zieloną energią)
Dyspozycyjność: pełen zasięg elektryczny
Czas do pełnego naładowania: 3 min
Infrastruktura ładowania: stacja paliw i opcjonalny elektrolizer
Konserwacja: minimalna
Cykl życia: 10 lat
Emisje: brak (w połączeniu z zieloną energią wodorową)
Dyspozycyjność: 90% zasięgu elektrycznego
Czas do pełnego naładowania: 8-12 godzin
Infrastruktura ładowania: oddzielne pomieszczenie ładowania
Konserwacja: Intensywna: regularne uzupełnianie elektrolitu
Cykl życia: 1500 cykli ładowania
Emisje: chemikalia podczas ładowania
Dyspozycyjność: pełen zasięg elektryczny
Technologia litowo-jonowa jest najwydajniejszym dostępnym rozwiązaniem z dziedziny zasilania. Jest ona dobrze przystosowana do pracy w środowiskach jedno- i wielozmianowych, łatwiejsza w użyciu i szybsza niż ładowanie akumulatorów kwasowo-ołowiowych i umożliwia ładowanie okazjonalne. Eliminuje to konieczność wymiany akumulatorów w ciągu dnia, maksymalizując ogólną wydajność wózka widłowego.
Oferujemy pełen asortymenty własnych, montowanych na miejscu akumulatorów litowo-jonowych o różnych pojemnościach. W zależności od Państwa potrzeb, stopnia wykorzystania, zastosowań i infrastruktury energetycznej dopasowujemy odpowiedni akumulator z właściwą ładowarką. Wszystkie nasze inteligentne ładowarki są wyposażone w funkcję DPL (Dynamic Power Limitation - dynamicznego ograniczenia prądu), która zarządza ich całkowitym zużyciem energii, unikając kosztownych „szczytów” zapotrzebowania na energię. Podczas ładowania kilku wózków jednocześnie, ładowarki przesyłają większość prądu do wózka o najniższym poziomie naładowania akumulatora. Skraca to czas ładowania i poprawia efektywność energetyczną procesu nawet o 15%.
Technologia litowo-jonowa jest bezpieczna, wydajna i niezawodna. Niektóre z zalet obejmują:
Dowiedz się więcej o akumulatorach litowo-jonowych do Twojego wózka widłowego >>
Jeśli używasz wózków do ciężkich zastosowań lub w intensywnej pracy wielozmianowej, w przypadku której ładowanie okazjonalne nie jest możliwe, ogniwa paliwowe są właściwym rozwiązaniem. W przypadku wózków napędzanych ogniwami paliwowymi tankowanie i ładowanie jest łatwe i szybkie przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2.
Ogniwa paliwowe wytwarzają energię elektryczną, gdy wodór spotyka się z tlenem w procesie elektrolizy, napędzając silnik elektryczny i wytwarzając wodę jako produkt odpadowy. Wodór wytwarzany z energii odnawialnej jest całkowicie wolny od emisji dwutlenku węgla. Podczas przekształcania go w energię elektryczną jedyną emitowaną substancją jest woda destylowana. Wodór można łatwo przechowywać i transportować, umożliwiając wykorzystane pełnego potencjału odnawialnych źródeł energii.
Ogniwa paliwowe dobrze sprawdzają się w złożonych, dużych flotach pracujących na wiele zmian, w przypadku których konieczne jest stosowanie wymiany akumulatorów. Niektóre z zalet:
Dowiedz się więcej o ogniwach paliwowych do Twojego wózka widłowego >>
Chociaż akumulatory kwasowo-ołowiowe są najbardziej opłacalnym rozwiązaniem z dziedziny zasilania, dla utrzymania w doskonałym stanie wymagają regularnej konserwacji. Akumulatory wymagają osobnego pomieszczenia do ładowania, a ich pełne naładowanie zajmuje 8-12 godzin. Akumulatory wymagają również regularnego uzupełniania wodą destylowaną. Akumulatory kwasowo-ołowiowe mają 1500 cykli ładowania, a najlepiej ładować je, gdy ich poziom naładowania wynosi ok 20%.
Akumulatory kwasowo-ołowiowe doskonale nadają się do prostych procesów logistycznych wg zasad gospodarki o obiegu zamkniętym.
Jeśli potrzebujesz baterii trakcyjnych do swojego wózka, Toyota jest gotowa do pomocy. Oferujemy kompleksowe rozwiązania, począwszy od projektowania i budowy baterii, po wyposażanie stanowisk do ich ładowania. Dla naszych klientów każdy projekt jest unikalny, a nasza praca opiera się na najnowszych standardach i przepisach.
Koszt początkowy wózka z silnikiem spalinowym jest niższy w porównaniu do wózka elektrycznego. Wózki z napędem spalinowym nadają się do zastosowań zewnętrznych i dobrze sprawdzają się w niesprzyjających warunkach pogodowych, takich jak deszcz. Do stosowania takich wózków we wnętrzach wymagany jest w środowisku ich pracy odpowiedni system wentylacji radzący sobie z emisją spalin. Silniki spalinowe nie wymagają ładowania i jeśli dostępna jest infrastruktura do tankowania, można je łatwo i szybko zatankować.
Zrównoważona gama silników spalinowych Toyoty z zapasem spełnia najnowsze europejskie przepisy etapu V dotyczące emisji spalin, jest dostępna w dwóch wersjach - zasilane olejem napędowym i LPG, i zapewnia udźwig do ośmiu ton.
Idealne do prowadzonych na zewnątrz prac silniki spalinowe oferują kilka zalet:
Czy znalazłeś odpowiednie dla siebie rozwiązanie z dziedziny zasilania wózków widłowych? Teraz dopasujmy je do modelu wózka odpowiedniego dla Twojej firmy. Poniżej przedstawiamy cztery popularne typy pojazdów, by pomóc Ci w rozpoczęciu dokonywania wyboru.
Rekomendacje:
Toyota BT Levio LWI160 to zmechanizowany wózek magazynowy idealny do pracy w ograniczonych przestrzeniach, takich jak powierzchnie sprzedaży detalicznej, sklepy i supermarkety.
Rekomendacje:
Nasza oferta wózków wysokiego składowania jest szeroka i może służyć do wielu różnych zastosowań: zarówno we wnętrzach, na zewnątrz i w ograniczonych przestrzeniach.
Rekomendacje:
Modele Traigo 48 są bardzo energooszczędne, zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach oraz wysoką wydajność podnoszenia i jazdy.
Rekomendacje:
Gama Tonero od 1,5 do 8,0 ton jest wyposażona w mocne i niezawodne silniki przemysłowe Toyoty zapewniające niezrównaną moc i stabilność.
Nasz system zarządzania flotą I_Site oferuje funkcję zarządzania akumulatorami w ramach pakietu I_Site Explorer, dzięki której można uzyskać przydatne informacje na temat akumulatorów w celu poprawy ekonomiki i wydajności energetycznej.
Akumulatory litowo-jonowe stwarzają nowe możliwości w dziedzinie elastyczniejszego ładowania. W przeciwieństwie do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, spodziewana żywotność akumulatorów litowo-jonowych nie zależy od częstotliwości ich ładowania. W rzeczywistości aktywnie zachęca się do ładowania okazjonalnego w celu utrzymania wózków w ruchu bez przestojów. Korzystając z I_Site Explorer można śledzić poziom naładowania akumulatorów i upewnić się, że są one zawsze naładowane do optymalnego poziomu. Ładowanie wózka w chwilach wolnych od pracy pozwoli na korzystanie z mniejszej liczby akumulatorów i zminimalizuje ryzyko nieplanowanych przestojów.
Wizja naszej firmy to zero muda (czyli zero marnotrawstwa) we wszystkim, co robimy. Widać to również w naszym podejściu do energii. Zobowiązaliśmy się, że do 2030 r. nasza działalność będzie wolna od emisji dwutlenku węgla.
Aby zrealizować tę obietnicę, stworzyliśmy politykę energetyczną opartą na 3 filarach i celach na 2030 r.:
Przeczytaj więcej o zrównoważonym podejściu Toyota Material Handling w Europie >>