Radical Energy Design: wózki zaprojektowane w oparciu o technologię litowo-jonową

Ciągłe doskonalenie (Kaizen) to nasza siła i część DNA Toyota Material Handling. Zadajemy sobie pytanie: co dalej? W ramach projektu RED (Radical Energy Design) zaczęliśmy badać możliwości modułowego projektowania układów zasilania, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i poprawić komfort użytkowania naszych produktów. Technologia akumulatorów litowo-jonowych pozwala naszym inżynierom na optymalne rozmieszczenie modułów energetycznych, dając projektantom większą swobodę w tworzeniu jeszcze bardziej ergonomicznych i wydajnych wózków widłowych.

Skąd taki pomysł?

Wszystko zaczęło się od prostego pytania: jak zrezygnować ze standardowej skrzyni akumulatorowej i znaleźć alternatywne miejsca na moduły energetyczne? Akumulatory litowo-jonowe składają się z pojedynczych ogniw, co pozwala tworzyć indywidualnie dopasowane rozwiązania. Modułowe podejście zapewnia większą elastyczność projektową i umożliwia bardziej efektywny dobór komponentów. Zamiast ciężkich bloków stosujemy mniejsze moduły, które równomiernie rozkładają wagę wózka. 

More about lithium-ion as energy source for forklifts >

Korzyści dla użytkownika? 

Projektowanie wózków z uwzględnieniem ergonomii stanowiska operatora przynosi szereg realnych korzyści. Dzięki przemyślanemu rozmieszczeniu modułów wózki są mniejsze, lżejsze, łatwiejsze w prowadzeniu i zwrotniejsze — idealne do różnych zastosowań. Modułowe akumulatory litowo-jonowe pozwalają zoptymalizować środek ciężkości wózków, co poprawia ich osiągi, stabilność i przyczepność. Lżejsza konstrukcja oznacza wyższą efektywność energetyczną, a szybkie ładowanie i łatwy serwis to kolejne atuty. Elastyczna konstrukcja baterii umożliwia skalowanie mocy według potrzeb. Co najważniejsze — wózki są bezpieczne i intuicyjne w obsłudze. 

Nasza wizja projektowania

W projektowaniu mniej znaczy więcej — prosta forma i użyteczność osiągnięta przez eliminację zbędnych elementów. Usunięcie tradycyjnego przedziału akumulatorowego pozwala na całkowitą optymalizację układu wózka. Symetryczna konstrukcja zapewnia estetykę, funkcjonalność oraz zwiększoną efektywność operacyjną. Projekt, który nie tylko się wyróżnia, ale też wyznacza kierunek na przyszłość

Nasze produkty RED: szeroka oferta

Nasze innowacyjne wózki z podejściem modułowym odpowiadają na różnorodne potrzeby klientów — od ręcznych wózków paletowych, przez układarki, po elektryczne wózki z przeciwwagą. Sprawdź nasze produkty i zobacz, jak możemy wspierać Twój biznes dzięki zaawansowanej technologii i niezawodności. 

Wózki paletowe z podestem

Pierwszy wózek z modułową konstrukcją litowo-jonową od Toyoty

Toyota BT Levio LWI160 to pierwszy wózek, w którym wdrożono koncepcję Radical Energy Design. Kompaktowy, lekki i energooszczędny, wyznacza nowe standardy w branży. Dzięki intuicyjnemu sterowaniu, cichej pracy i inteligentnym funkcjom zapewnia komfort i bezpieczeństwo użytkowania. Dodatkowo umożliwia zdalny podgląd stanu akumulatora litowo-jonowego. 

Zobacz LWI160

Wózki paletowe z podestem

Zaprojektowane z myślą o operatorze

Toyota BT Levio LSI to kompaktowy, a jednocześnie wydajny wózek elektryczny z miejscem stojącym. Dzięki akumulatorom litowo-jonowym oferuje wysoką wydajność i bezpieczeństwo, idealny do pracy w wąskich korytarzach i na długich dystansach. Kabina operatora zapewnia doskonałą widoczność i komfort, a energooszczędność pozwala na oszczędności. 

Zobacz LSI200

Układarki z podestem

Zaprojektowane w technologii litowo-jonowej 

Modele Toyota BT Staxio SSI200D i SSI160LN oferują wysoką widoczność i bezpieczeństwo pracy. Model D może transportować dwie palety EURO jednocześnie, zwiększając produktywność, natomiast SSI160LN umożliwia składowanie na wysokości do 5,4 m w bardzo wąskich alejkach. Modułowa konstrukcja z litowo-jonową baterią zapewnia niską masę i wysoką efektywność energetyczną.

Zobacz SSI160LN oraz SSI200D

Elektryczne wózki widłowe

Niezrównany design i zaawansowana wydajność

Toyota Traigo48 to wszechstronny wózek elektryczny z przeciwwagą. Cechuje go unikalny designe i zintegrowany akumulator litowo-jonowy. Zainspirowany japońską kataną, charakteryzuje się przestronną kabiną, niskim poziomem hałasu, minimalnymi wibracjami i wyjątkową ergonomią. System SyncoDrive dodatkowo obniża zużycie energii i poprawia reakcję na sterowanie. 

Więcej o Traigo_i

Chcesz dowiedzieć się więcej o litowo-jonowych bateriach?

Jak działają akumulatory litowo-jonowe, ile kosztują i czy są lepsze od klasycznych rozwiązań? Sprawdź naszą sekcję FAQ:[FAQ tutaj].

Dodatkowo w naszej ofercie dostępne są wózki wyłącznie z technologią Li-ion: lekkie paleciaki BT Tyro 130B/150/160, zautomatyzowany bezwidłowy wózek do palet CDI120 oraz półautomatyczny Radioshuttle.

Większość naszych modeli występuje zarówno z klasycznymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, jak i litowo-jonowymi.

 

Wyczyść wszystko