T-ONE, opracowane przez Toyotę oprogramowanie do automatyzacji, jest zainstalowane jako platforma integracyjna komunikująca się z automatycznymi pojazdami kierowanymi (AGV) Toyota Autopilot i istniejącą infrastrukturą, taką jak systemy zarządzania magazynem, identyfikacji towarów i inne urządzenia do transportu wewnętrznego. T-ONE zapewnia nowoczesną, opartą na usługach architekturę z dobrze zdefiniowanymi interfejsami API (Application Programming Interface) dla łatwej integracji z platformą.
Inteligentne oprogramowanie oferuje solidność operacyjną i elastyczność w celu łatwego skalowania operacji i szybkiego uruchamiania. Dzięki temu nadaje się do zastosowań ze znaczną liczbą pojazdów. Rozwiązanie może być konfigurowane dla różnych przepływów i zapewnia interfejs użytkownika dla operatora wspierający ręczną interakcję z systemem AGV, Autopilotami. T-ONE dostarcza raporty z zestawami wskaźników wydajnościowych z wykresami przedstawionymi w interfejsie użytkownika.
T-ONE leży w samym sercu zautomatyzowanych rozwiązań Toyoty: nadzoruje i optymalizuje całą operację. To inteligentne oprogramowanie do automatyzacji dba o właściwe zarządzanie zleceniami i ruchem pojazdów AGV Toyoty oraz oferuje wiele funkcji, takich jak np:
T-ONE może uruchamiać zlecenia na kilka sposobów, w zależności od potrzeb, na przykład poprzez system zarządzania magazynem (WMS) lub przyciski naciskane przez operatorów na stanowiskach pracy (Toyota zapewnia ekran CallMe/przyciski CallMe). Również sygnały WE/WY pochodzące zazwyczaj z czujników, fotokomórek, sterowników PLC czy też skanerów (często skaner kodów kreskowych zamontowany na przenośniku) mogą zostać użyte do zainicjowania zlecenia.
Miejsce przeznaczenia danego zamówienia można określić podczas inicjowania tego zlecenia (przez WMS, przycisk lub sygnał WE/WY) lub dynamicznie po skanowaniu kodu kreskowego ID przy odbiorze ładunku. Oprogramowanie do automatyzacji firmy Toyota umożliwia również, za pomocą funkcji mapowania miejsca docelowego, wysłanie zeskanowanej wartości do określonego miejsca przeznaczenia. Ta lokalizacja docelowa nie musi być wstępnie skonfigurowana i może być inna na przykład rano i po południu.
T-ONE zarządza kolejnością realizacji zleceń: różne priorytety mogą być obsługiwane tak przez WMS jak i T-ONE lub można zastosować koncepcję first-in first-out (pierwsze weszło, pierwsze wyszło).Zlecenie może być ustawione na obsługę pojedynczego transportu, opróżnianie pełnego pasa ruchu lub całego obszaru. Zlecenie może być realizowane w różnych ustawieniach przepływu:
Więcej o naszych automatycznych wózkach magazynowych >>
T-ONE dostarcza raporty z zestawami wskaźników wydajnościowych i wykresami przedstawionymi w interfejsie użytkownika w celu wizualizacji wydajności systemu:
T-ONE zapewnia zarządzanie użytkownikami w celu wsparcia bezpiecznej obsługi systemu AGV:
Oprogramowanie do automatyzacji firmy Toyota może integrować się z innymi systemami w zakładzie, takimi jak:
Pojazdy Autopilot mogą być wyposażone w akumulatory ołowiowo-kwasowe lub litowo-jonowe. Akumulatory litowo-jonowe pozwalają na automatyczne ładowanie i ładowanie okazjonalne.
Za pomocą funkcji zarządzania akumulatorami można ustalić, kiedy pojazdy w systemie powinny się ładować. Optymalny schemat ładowania zależy od takich czynników, jak układ transportowy i struktura systemu, wymagana przepustowość, wielkość i zróżnicowanie floty pojazdów, typ akumulatora. T-ONE obsługuje ładowanie awaryjne, ładowanie okazjonalne i ładowanie zaplanowane.
Powrót do strony rozwiązań automatycznych >>