Cały asortyment Toyoty zaprojektowano tak, aby pracował wydajnie w temperaturze powyżej 0°C bez żadnych modyfikacji. Jednak w przypadku temperatury schodzącej do -30°C większość wózków wymaga adaptacji. Wyposażenie specjalne może obejmować stal nierdzewną, rampy antypoślizgowe, podgrzewane akumulatory itd. Toyota oferuje asortyment wózków magazynowych, w tym wózki paletowe ręczne, do kompletowania zamówień, wysokiego składowania i wózki do pracy w bardzo wąskich korytarzach (VNA), jak również wózki z przeciwwagą, które mogą zostać w pełni dostosowane do eksploatacji w mroźni. Niektóre wózki wymagają jedynie niewielkich modyfikacji, na przykład wózki paletowe Toyota BT Levio i wózki podnoszące BT Staxio wymagają jedynie oleju hydraulicznego do pracy w niskich temperaturach – pod wszystkimi innymi względami zostały one zaprojektowane do pracy w mroźni, z pełnym uszczelnieniem elementów. Wszystkie maszyny do pracy w mroźniach wyróżnione są symbolem płatka śniegu, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko niewłaściwego wykorzystania wózka, a tym samym nie zwiększamy niepotrzebnie kosztów.
Mroźnia to jedno z najtrudniejszych środowisk dla transportu wewnętrznego. Temperatura poniżej zera może wpłynąć na pojemność akumulatorów, elektronikę, smarowanie, karoserię wózków i zdolność pracowników do ich obsługi. Wydajność i ciągłość pracy są kluczowe w magazynach-mroźniach towarów łatwo psujących się (jak ryby, mięso, owoce, nabiał itd.). Dlatego, aby uniknąć awarii i kosztów napraw zalecane są specjalne wózki do mroźni. Poszczególne modele wózków wyposażone są w niezbędne elementy (m.in. olej do pracy w mroźni, osie ze stali nierdzewnej, rampa przystosowana do pracy w mroźni), aby utrzymać wysoką produktywność w otoczeniu o niskiej temperaturze.
Skontaktuj się z nami lub zamów ankietę, aby sprawdzić, które wózki i specyfikacje są odpowiednie dla danego zastosowania.
Oferowane przez nas wózki i rozwiązania są stosowane niemal w każdej branży oraz we wszystkich warunkach eksploatacji. Można wybrać z szerokiej oferty urządzeń do transportu wewnętrznego, między innymi wózki obsługiwane przez operatorów i automatyczne, wszystkie wyprodukowane zgodnie ze standardami jakościowymi Toyota Production System. Oferujemy też szereg różnych rozwiązań energetycznych, kilka rodzajów systemów regałowych dopasowanych do różnych towarów i dostępności przestrzeni oraz dostosowany do potrzeb klienta serwis dostępny w rozbudowanej sieci w całej Europie.
Kondensacja jest jednym z najpoważniejszych wyzwań technicznych w eksploatacji mroźni. Kiedy wózek wyjeżdża z mroźni do strefy o temperaturze dodatniej, na powierzchniach wózka osadza się wilgoć, która może zamarznąć, kiedy wózek z powrotem wjedzie do mroźni, co może prowadzić do uszkodzeń. Aby zminimalizować kondensację na wózkach i ładunkach zalecamy zatem, aby mroźnia była otoczona chłodnią. Jeżeli jest to niemożliwe, wózek powinien wyschnąć przed ponownym wjechaniem do mroźni. Innym rozwiązaniem jest jak najdłuższe pozostawanie wózka w mroźni: akumulatory litowo-jonowe przeznaczone do mroźni umożliwiają operatorom długotrwałe poruszanie się wózkiem i ładowanie go w mroźni.
Oprócz odpowiedniej odzieży i przeszkolenia operatorów, którzy muszą pracować w temperaturach nawet do -30°C, dostępne są również zamknięte kabiny z ogrzewaniem. Dzięki nim można pracować w ciepłych i zdrowych warunkach z utrzymaniem produktywności przez całą zmianę. W połączeniu z akumulatorem litowo-jonowym z ogrzewaczem, wózek może być również ładowany w mroźni podczas przerw, co zapewnia wysoką wydajność i eliminuje potrzebę wymiany akumulatorów i problemy z kondensacją.
W mroźniach mogą funkcjonować akumulatory zarówno kwasowo-ołowiowe, jak i litowo-jonowe. Jednak akumulatory kwasowo-ołowiowe tracą znaczną część ładunku, kiedy eksploatowane są w niskiej temperaturze. Natomiast akumulatory litowo-jonowe tracą niewiele lub w ogóle ze swoich parametrów w mroźni i są aż 30% wydajniejsze energetycznie niż kwasowo-ołowiowe. Umożliwia to dłuższy czas pracy, a w połączeniu z możliwością ładowania w środku mroźni dzięki naszemu ogrzewaczowi akumulatorów, wózki mogą funkcjonować w sposób ciągły przez całą zmianę. Nieprzerwane przebywanie wózka w niskiej temperaturze zapobiega problemom z kondensacją, które pojawią się, kiedy wózek często wjeżdża do mroźni i z niej wyjeżdża.
Wykorzystanie przestrzeni w pomieszczeniach o niskiej temperaturze jest niezwykle istotne, ponieważ chłodzenie powietrza jest kosztowne. Szczególnie w mroźniach, gdzie niejednokrotnie panuje temperatura -30°C, przestrzeń powinna być wykorzystywana jak najwydajniej. Dobrym sposobem na maksymalizację wykorzystania przestrzeni przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej przepustowości jest korzystanie z regałów wyposażonych w urządzenia wahadłowe i/lub regałów ruchomych.