Większa wydajność energetyczna oznacza niższe koszty i niższe emisje. Akumulatory litowo-jonowe zapewniają szeroką gamę korzyści w zakresie wydajności - od nieprzerwanego dostarczania jednakowej energii po szybsze ładowanie. Odkrycie opcji oferowanych przez akumulatory litowo-jonowe do wózków widłowych może pomóc w osiągnięciu celów komercyjnych i w dziedzinie zrównoważonego rozwoju.
Akumulator litowo-jonowy wykorzystuje „sól litową” jako elektrolit, który zmieszany z innymi pierwiastkami chemicznymi poprawia jego wydajność i trwałość. O przewadze nad innymi typami akumulatorów stanowi ich zdolność do przechowywania energii o dużej gęstości na małej przestrzeni. Toyota wykorzystuje ogniwa NCA (z tlenku litowo-niklowo-kobaltowo-glinowego). Gwarantuje to, że nasze akumulatory litowo-jonowe mogą przechowywać więcej energii w tej samej objętości – to ta sama chemia ogniw, co stosowana w samochodach elektrycznych!
W wyniku tego akumulatory litowo-jonowe Toyoty wytrzymują dużą liczbę cykli ładowania i są wyposażone w elektroniczne kontrolery, które zapewniają ich niezawodność i bezpieczeństwo. Przekłada się to na mniejsze straty energii w cyklach ładowania, lepsze wykorzystanie zmagazynowanej energii oraz możliwość dostarczania zawsze maksymalnej mocy.
Ogniwa, których używamy do budowy akumulatorów litowo-jonowych, pochodzą od głównego producenta OEM, który ma takie samo podejście środowiskowe jak Toyota. Jesteśmy oddani sprawie pomagania wszystkim naszym klientom we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju w ich działania; szacujemy, że przejście na akumulatory litowo-jonowe może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 20% we wszystkich zastosowaniach.
Czy Twoje wózki widłowe działają tak efektywnie i wydajnie, jak to możliwe? Znamy koszty i problemy związane z nieplanowanymi przestojami. Akumulatory litowo-jonowe to doskonały wybór, aby ograniczyć je do minimum. Generują one mniej ciepła niż alternatywne opcje zasilania i poprawiają zdolność do dostarczenia stabilnego napięcia bez względu na poziom naładowania. Pozwala to na poprawę wydajności nawet o 30% w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi.
Nieustannie pracujemy nad rozwijaniem naszej technologii i zapewnianiem jeszcze większych korzyści w zakresie produktywności. Testy terenowe z użyciem naszego nowego akumulatora o pojemności 630 Ah wykazały, że jedno naładowanie pozwoli wózkowi Reflex na pracę na pełnych obrotach – zarówno podczas podnoszenia jak i jazdy – bez żadnego ładowania przez ponad pełną ośmiogodzinną zmianę.
Bezpieczeństwo i wygoda to kluczowe elementy każdego pomyślnego wykorzystania wózka widłowego, dlatego oferujemy różne kursy szkoleniowe dla operatorów i kierowników magazynów. Jednak bezpieczeństwo wykorzystania wózka widłowego wykracza daleko poza samego operatora. Ładowanie akumulatorów i wózków widłowych nie jest pozbawione zagrożeń, czego można się spodziewać w przypadku wszelkiego sprzętu elektrycznego. Jako firma w pełni oddana kwestii bezpieczeństwa i jakości, poszliśmy o krok dalej, aby zapewnić, że nasze akumulatory litowo-jonowe będą oferować szereg korzyści w zakresie bezpieczeństwa.
Wszystkie nasze akumulatory litowo-jonowe wykorzystują ogniwa w kształcie cylindra, które nie stykają się ze sobą nawzajem. Oznacza to, że jeśli wystąpi zagrożenie związane z jednym ogniwem, nie wpłynie to bezpośrednio na pozostałe ogniwa znajdujące się obok niej. Cylindryczne ogniwa są również trudniejsze do przebicia, co może się zdarzyć, w przypadku uderzenia akumulatora widłami wózka. W praktyce bardzo trudno uszkodzić ogniwo w kształcie cylindrycznym.
Akumulator litowo-jonowy składa się z kilku ogniw, które są zmontowane w jeden moduł. W zależności od wielkości akumulatora kilka modułów jest połączonych szeregowo tworząc system akumulatorowy. Każdy moduł wyposażony jest w system zabezpieczeń (układ zarządzania akumulatorem BMS). Kompletny system akumulatorowy jest wyposażony także w najwyższej jakości system układ zarządzania akumulatorem (BMS) kontrolujące całą aktywność akumulatora (ładowanie/rozładowywanie).
Bez względu na to, na czym koncentrujesz się w Twojej firmie i jakie jest zastosowanie wózka widłowego, akumulatory litowo-jonowe mogą zapewnić wyższą wydajność i lepsze efekty. Nadają się do pracy zarówno w gorących, jak i zimnych środowiskach i stanowią wszechstronne rozwiązanie dla transportu wewnętrznego.
Czy wiedziałeś, że... Akumulator 50 Ah zapewni wystarczającą moc do 70% zastosowań wózków paletowych małej mocy, co oznacza, że pełnowymiarowa bateria akumulatorów litowo-jonowych może dawać więcej mocy niż potrzebujesz i nadmiernie zwiększać wagę wózka. Baterie Toyoty nie mają tego problemu. Działają na zasadzie modułowej, więc poprzez połączenie odpowiedniej liczby modułów dostarczają wymaganą moc bez żadnych zbędnych ogniw i masy. Moduły można również wymieniać pojedynczo, co oznacza, że serwisowanie jest szybsze, prostsze i wymaga przechowywania mniejszych zapasów.
Przeczytaj więcej na temat podejściu Toyoty opartym o Radical Energy Design >>
Montowane na miejscu akumulatory litowo-jonowe Toyoty oferują oszczędność energii, mniejsze zapotrzebowanie na prace serwisowe i zwiększone bezpieczeństwo. Strata mocy akumulatorów jest minimalna i możliwe jest ich okazjonalne ładowanie. Ponadto, w przeciwieństwie do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, wydajność akumulatorów litowo-jonowych podczas pracy w chłodniach spada jedynie minimalnie.
Nasze standardowe akumulatory litowo-jonowe nadają się do chłodnych środowisk i nieintensywnej pracy w chłodniach, kiedy to ich ładowanie może odbywać się w temperaturze minimum +5ºC, oferując np.:
W przypadku eksploatacji lub pozostawania w bezczynności wózków widłowych w temperaturze do -30 ºC przez ponad 2 godziny, zalecamy podgrzewane akumulatory litowo-jonowe, które umożliwiają ładowanie w chłodzonych pomieszczeniach. Im rzadziej wózki muszą opuszczać chłodnie w celu ładowania, tym mniej pojawia się problemów z kondensacją. Co więcej, moc baterii można zmniejszyć o 5-10%, by zawsze gwarantować optymalną temperaturę dla sprzętu.
Ufamy, że przekonaliśmy Cię do wyboru akumulatorów litowo-jonowych dla swoich nowych wózków widłowych. Korzyści z nich płynące są bardzo przekonujące! Chcielibyśmy wyróżnić kilka modeli z naszej bogatej oferty elektrycznej, którym warto się przyjrzeć.
Rekomendacje:
Toyota BT Levio LWI160 to zmechanizowany wózek magazynowy idealny do pracy w ograniczonych przestrzeniach, takich jak powierzchnie sprzedaży detalicznej, sklepy i supermarkety.
Rekomendacje:
Nasza oferta wózków wysokiego składowania SWE/SPE obejmuje wiele różnych modeli oferujących funkcje dostosowane do Twoich potrzeb transportowych.
Rekomendacje:
Nasza oferta wózków wysokiego składowania jest szeroka i może służyć do wielu różnych zastosowań: zarówno we wnętrzach, na zewnątrz i w ograniczonych przestrzeniach.
Rekomendacje:
Modele Traigo 48 są bardzo energooszczędne, zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach oraz wysoką wydajność podnoszenia i jazdy.
Nasz system zarządzania flotą I_Site oferuje funkcję zarządzania akumulatorami w ramach pakietu I_Site Explorer, dzięki której można uzyskać przydatne informacje na temat akumulatorów w celu poprawy ekonomiki i wydajności energetycznej.
Akumulatory litowo-jonowe stwarzają nowe możliwości w dziedzinie elastyczniejszego ładowania. W przeciwieństwie do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, spodziewana żywotność akumulatorów litowo-jonowych nie zależy od częstotliwości ich ładowania. W rzeczywistości aktywnie zachęca się do ładowania okazjonalnego w celu utrzymania wózków w ruchu bez przestojów. Korzystając z I_Site Explorer można śledzić poziom naładowania akumulatorów i upewnić się, że są one zawsze naładowane do optymalnego poziomu. Ładowanie wózka w chwilach wolnych od pracy pozwoli na korzystanie z mniejszej liczby akumulatorów i zminimalizuje ryzyko nieplanowanych przestojów.
“Toyota oblicza cykle ładowania zgodnie z naszymi potrzebami;
pracownicy otrzymują szkolenie, kiedy należy ładować akumulatory,
dzięki czemu możemy zapewnić, że czasy pracy
urządzenia są dostosowane do wzorców zmian roboczych.”
Ronald Ganther, Kierownik Działu Przyjęć, Hermes Fulfilment