Zestawy pociągowe są bardzo wydajne przy uzupełnianiu materiałów do produkcji, ponieważ przenoszą więcej palet za jednym razem i zapewniają bezpieczny transport materiałów bez użycia wideł w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takich jak linie montażowe. W zależności od potrzeb, ciągnik holowniczy Autopilot może zostać zaprogramowany do pracy w jednej pętli z jednym lub kilkoma zestawami pociągowymi lub do pracy w wielu pętlach z kilkoma zestawami pociągowymi w celu wsparcia dostawy towarów w systemie „just-in-time”. Przy użyciu metody „teach-in” wózki AGV są programowane manualnie, aby nauczyć je pętli i zapewnić, że pracują w prawidłowy sposób.
Automatyczne ciągniki holownicze mogą być łączone z różnymi typami nośników Toyoty. W zależności od rodzaju ładunku, jego ciężaru oraz operacji załadunku/rozładunku, można wybrać odpowiedni typ nośnika ładunku.
Wózki Autopilot firmy Toyota obsługują dwie bardzo dokładne i adaptacyjne technologie nawigacyjne: nawigacja reflektorowa i nawigacja naturalna, z możliwością ich połączenia w tzw. nawigację podwójną. W przypadku nawigacji reflektorowej w magazynie instalowane są reflektory, które umożliwiają skanerowi na wózku automatycznym określenie pozycji na podstawie odległości od reflektorów.
Nawigacja naturalna
W większości zautomatyzowanych rozwiązań holowniczych można zastosować nawigację naturalną. Nawigacja naturalna jest metodą wykorzystywaną przez wózki automatyczne do nawigowania z wykorzystaniem środowiska. Ta metoda nawigacji wykorzystuje rozpoznawalne punkty odniesienia lub punkty orientacyjne w obrębie magazynu, takie jak ściany, regały i obiekty stałe, do obliczenia lokalizacji pojazdu. Nawigacja naturalna jest tańszą alternatywą, jeśli otoczenie w magazynie pozostaje względnie stałe. Wózek może wykorzystać istniejące otoczenie do nawigacji bez konieczności stosowania dodatkowego sprzętu, takiego jak reflektory, co pozwala uniknąć dodatkowych kosztów i instalacji dodatkowego wyposażenia.
Autopiloty mogą być wyposażone w akumulatory litowo-jonowe, które są nawet o 30% bardziej energooszczędne przy jednoczesnej redukcji emisji CO2. Dzięki możliwości automatycznego ładowania, wózki mogą szybko ładować się między zadaniami bez konieczności angażowania personelu czy posiadania specjalnych pomieszczeń, co czyni je w pełni zautomatyzowanymi.
Automatyzacja optymalizuje przepływ towarów przy jednoczesnej minimalizacji uszkodzeń, czasu i kosztów. Pracownicy stają się dyspozycyjni do wykonywania bardziej złożonych zadań, zamiast skupiać się na powtarzalnych procesach. Zautomatyzowana obsługa palet wymaga również mniej konserwacji i energii oraz przyczynia się do zwiększenia wydajności i bezpieczeństwa, co pozwala na uzyskanie zwrotu z inwestycji w okresie zazwyczaj 2 lat.
Więcej o automatyzacji krok po kroku >>