Dzięki jego elastyczności, wózek Autopilot CDI można z łatwością wdrożyć w magazynie lub centrum logistycznym.
Wózek paletowy CDI120 nadaje się doskonale do zautomatyzowanego transportu w zakładzie produkcyjnym lub w centrum logistycznym. Można go zintegrować ze środowiskiem pracy ręcznej lub z flotą wózków Autopilot, w tym drugim przypadku tworząc system całkowicie automatyzowany. Autopilot CDI może odbierać i transportować palety pomiędzy punktami A do B, gdzie – na przykład – automatyczny wózek do stertowania będzie je układał na regałach.
Przejezdne stanowisko pozwala zautomatyzowanemu wózkowi paletowemu sprawnie realizować transport międzypunktowy lub uzupełnianie zapasów, optymalizując przepływ logistyczny.
Autopilot CDI120 jest zaprogramowany do współpracy z ludźmi i do bezpiecznego wykonywania wszystkich zadań. Wbudowany skaner wykrywa przeszkody na drodze wózka i zapobiega kolizjom. Zautomatyzowany pojazd stale skanuje otoczenie w kierunku jazdy, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo.
Niebieski sygnalizator świetlny ostrzega operatorów wózków widłowych i pracowników o obecności wózka
Skaner zapewniający bezpieczeństwo transportu z prędkością znamionową
Skaner zabezpieczający pokonywanie zakrętów przy optymalnej prędkości
Zwinne ruchy
Zautomatyzowany wózek do transportu poziomego marki Toyota może poruszać się po centrum logistycznym bardzo zwinnie. Dzięki stacjom odbiorczej i odkładczej, nie musi zmieniać położenia ani manewrować, by uzyskać dostęp do ładunku – może po prostu przez nią przejechać. Wózek CDI120 może łatwo odebrać paletę i kontynuować jazdę w linii prostej. Kolejną wielką zaletą jest to, że stację można umieścić na podłodze pod regałem, co optymalizuje wykorzystanie powierzchni podłogi.
Ponadto Autopilot CDI120 jest kompaktowy i może zawrócić w miejscu. W połączeniu z niską wysokością ten kierowany pojazd może pracować w ciasnych przestrzeniach, w których mogą nie zmieścić się inne pojazdy AGV lub wózki ręczne.
Inteligentne ładowanie
Zautomatyzowany wózek do transportu poziomego CDI120 jest wyposażony w akumulatory litowo-jonowe, które są o nawet 30% bardziej energooszczędne i wyróżniają się małym śladem węglowym. Dzięki możliwości automatycznego ładowania – a w tym zaplanowanego i doraźnego – AGV może szybko ładować się pomiędzy zadaniami bez angażowania personelu i bez akumulatorowni, dzięki czemu jest realnie w pełni zautomatyzowany.
Elastyczna naturalna nawigacja
Wózek CDI120 jest wyposażony w kompaktowy skaner nawigacyjny umieszczony blisko podłogi. Do znajdowania drogi w magazynie wykorzystuje tylko naturalną nawigację. Ta metoda nawigacji, czyli wyznaczania położenia i kierunków jest oparta na rozpoznawalnych obiektach odniesienia, takich jak ściany, regały i konstrukcje stałe.
Ten zautomatyzowany wózek paletowy może korzystać ze standardowej nawigacji naturalnej opartej na mapie statycznych obiektów, a opcjonalnie również z dynamicznej nawigacji naturalnej. W tym przypadku zaawansowane oprogramowanie może dostosowywać się do zmian w środowisku. Wózek wykryje i zapamięta nowy obiekt podczas pracy.
Naturalna nawigacja jest tańszą alternatywą dla magazynów, których rozplanowanie pozostaje raczej niezmienne. AGV może wykorzystywać istniejące środowisko do nawigacji bez potrzeby stosowania dodatkowego sprzętu, takiego jak reflektory, co pozwala uniknąć dodatkowych instalacji i kosztów.
Zwrot z inwestycji
Dzięki wdrożeniu automatyzacji można zoptymalizować przepływ towarów, minimalizując jednocześnie szkodowość, czasochłonność i koszty. Pracownicy magazynu pozostają dostępni do realizacji bardziej złożonych zadań zamiast powtarzalnych procesów. Zautomatyzowana obsługa palet wymaga również mniej konserwacji i energii oraz przyczynia się do produktywności i bezpieczeństwa, zapewniając zwrot z inwestycji w Autopilota CDI120 w ciągu zazwyczaj 1 roku.
Więcej o automatyzacji krok po kroku >>
Korzystanie z automatycznych wózków w środowiskach składowania ręcznego może być trudnym połączeniem. W regionalnym magazynie Coop w Trondheim pracownicy magazynu nauczyli się bezpiecznie pracować z automatycznymi wózkami widłowymi.