Autopiloty są zaprogramowane tak, aby bezpiecznie wykonywać wszystkie zadania i współpracować z operatorami wózków manualnych. Wbudowane skanery bezpieczeństwa i urządzenia do wykrywania przeszkód zapobiegają kolizjom, reagując odpowiednio na obiekty pojawiające się na drodze pojazdu. Czujniki ładunku i kamery wizyjne zapewniają ponadto dokładną i bezpieczną obsługę ładunków.
Skanery boczne dla bezpiecznego pokonywania zakrętów z optymalną prędkością
Skanery przednie i tylne dla bezpiecznego transportu z prędkością znamionową
Niebieskie światło LED ostrzegające pieszych i kierowców, podczas wyjeżdżania z ukrytych przestrzeni
Przednie wykrywanie przeszkód nad poziomem podłogi
Boczne wykrywanie przeszkód wchodzących na tor ruchu z boku
Górne wykrywanie przeszkód
Wózki Autopilot firmy Toyota obsługują dwie bardzo dokładne i adaptacyjne technologie nawigacyjne: nawigacja reflektorowa i nawigacja naturalna, z możliwością ich połączenia w tzw. nawigację podwójną. Ta ostatnia pozwala wózkom na przełączanie się między wykorzystaniem reflektorów dla jednego obszaru a wykorzystaniem środowiska magazynowego jako punktu odniesienia dla innego obszaru układu.
Metoda nawigacyjna, w której jednorodne i kontrastowe znaczniki, czyli reflektory, są dodawane do środowiska. Reflektory zainstalowane w magazynie umożliwiają skanerowi na wózku automatycznym określenie pozycji na podstawie odległości od reflektorów. Właściwości nawigacji reflektorowej gwarantują solidność, wysoką dokładność i duży zasięg w większości środowisk.
Metoda dla zautomatyzowanych wózków widłowych do nawigowania w oparciu o elementy środowiska. Ta metoda nawigacji wykorzystuje rozpoznawalne punkty odniesienia lub punkty orientacyjne w magazynie, takie jak ściany, regały i obiekty stałe, w celu obliczenia lokalizacji wózka. Nawigacja naturalna jest tańszą alternatywą dla magazynów, w których otoczenie pozostaje stałe. Wózek automatyczny może wykorzystywać istniejące środowisko do nawigacji bez konieczności stosowania dodatkowego wyposażenia, takiego jak reflektory, unikając dodatkowych kosztów i instalowania dodatkowego wyposażenia.
Wszystkie wózki Autopilot są sterowane przez oprogramowanie automatyki T-ONE zaprojektowane przez firmę Toyota. Oprogramowanie to działa samodzielnie lub jako warstwa komunikacyjna z systemami zarządzania magazynem i systemami produkcyjnymi. T-ONE śledzi procesy składowania towarów, zamówienia, ruch i przepływ dzięki inteligentnej kontroli floty i integracji z ERP / WMS.
Autopiloty mogą być wyposażone w akumulatory litowo-jonowe, które są nawet o 30% bardziej energooszczędne przy jednoczesnej redukcji emisji CO2. Dzięki możliwości automatycznego ładowania, wózki mogą szybko ładować się między zadaniami bez konieczności angażowania personelu czy posiadania specjalnych pomieszczeń, co czyni je w pełni zautomatyzowanymi.
Automatyzacja optymalizuje przepływ towarów przy jednoczesnej minimalizacji uszkodzeń, czasu i kosztów. Pracownicy stają się dyspozycyjni do wykonywania bardziej złożonych zadań, zamiast skupiać się na powtarzalnych procesach. Zautomatyzowana obsługa palet wymaga również mniej konserwacji i energii oraz przyczynia się do zwiększenia wydajności i bezpieczeństwa, co pozwala na uzyskanie zwrotu z inwestycji w okresie zazwyczaj 2 lat.
Więcej o automatyzacji krok po kroku >>